El diumenge 27 d’octubre, l’Escola Pia de Catalunya va celebrar la tercera edició de la PIA&GO; una cursa solidària que destina els seus beneficis a l’Acció Social de la Institució.

1149 persones procedents de diferents punts de Catalunya, es van reunir al parc de Can Rius de la vila de Caldes de Montbui. Famílies, amics, voluntaris i companys van compartir una jornada plena d’activitats, diversió i moviment.

“Si tu corres, correm totes”, un lema enfocat a la inclusió.

La inclusió de totes les persones, especialment d’aquelles que es troben en risc d’exclusió social, és el motiu que impulsa la institució a seguir fent créixer molts dels projectes que es fan des de les fundacions, les escoles i el lleure d’Escola Pia. Projectes, que es van poder conèixer a l’espai de “La Vila” de la PIA&GO a través de tallers i paradetes. Els infants i les famílies que hi van assistir van tenir l’oportunitat de realitzar curses de sacs, escoltar conta-contes, fer dibuixos i plantar llavors, entre moltes altres activitats.

Aquest any, l’esdeveniment va comptar amb el suport de 128 voluntaris que van fer possible que tot estigués llest a temps; la majoria d’ells famílies i alumnes de l’escola de Caldes.

Durant la PIA&GO es va engegar un dels nous projectes d’Escola Pia de Catalunya, la Xarxa Quinze97. A través d’una petita activitat, voluntaris, antics alumnes, professors o famílies es podien sumar a formar part d’aquest espai de trobada per a persones que formen o han format part de l’Escola Pia i que volen continuar creixent amb ella i fer-la créixer.

La PIA&GO, molt més que una cursa.

Els inscrits a la cursa van poder triar entre tres modalitats diferents. La primera, pels experts, un recorregut de 15 km de distància. Una segona, de 5 km, que es podia fer corrent o caminant i la “Emoticolors”: una cursa d’un quilòmetre i mig de recorregut, pensada pels més petits, on es llançava pols de colors en dos punts diferents de la cursa.

Tanmateix, es van realitzar activitats molt diverses pensades per a tots els públics, com ara la classe de “zumba” o el concert de la mà del Cor Turull.

Després dels espectacles, els presentadors van donar pas a repartir els premis als guanyadors de la cursa de 15 km.

Seguidament, la Núria Carné, primera tinent d’alcalde i regidora d’esports, i en Pep Busquets, regidor d’educació, van pujar a l’escenari per felicitar l’organització d’Escola Pia per aquest esdeveniment solidari. Seguidament, va ser el torn del secretari general de la institució, en Toni Burgaya, qui va agrair a tots els participants per fer de la PIA&GO un projecte cada cop més gran.

La jornada va finalitzar amb una paellada popular de què tots els assistents van poder gaudir.