Jornada Escola Pia 2022, Salut mental d’infants i joves

“Entre un 10 i un 20% dels adolescents pateix algun problema de salut mental o de comportament, segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS). Uns joves que han estat dels més vulnerables a l’hora de rebre l’impacte emocional de la pandèmia. La taxa de risc de suïcidi en els joves fins a 18 anys ha incrementat un 27% respecte a l’any passat, segons el sistema de detecció de la Generalitat de Catalunya, passant de 473 casos a 601; també és més notòria l’ansietat, la tristesa i els trastorns de la conducta alimentària.

Actualment, hi ha una clara mancança i fragilitat del sistema per donar resposta a les necessitats emocionals dels joves. No podem estar tots els adults alarmats observant estadístiques disparades que reflecteixen el malestar dels adolescents i continuar amb el currículum com si res.  És urgent pensar en intervencions a l’escola i en els entorns d’aprenentatge per protegir, afavorir i promoure la salut mental d’infants i joves”.

*Abstracte de l’article de l’Anna Rigat publicat al social.cat al desembre del 2021.

Programa

Aquest any, es repetirà el format de jornada en línia, però igual que l’any passa

• 10.00h – Benvinguda i presentació de la Jornada.
  • 10.15h – Intervencions ponents: Montserrat Dolz, Lluís Laucat i Anna Rigat.
  • 11.30h – Taula rodona i preguntes als ponents
  • 12.00h – Premis Sant Josep de Calassanç
  • 12.15h – Tancament

Quins ponents hi haurà a la Jornada Escola Pia?

Així mateix, la Jornada Escola Pia d’enguany comptarà amb una taula rodona sobre com abordar la salut mental des de les escoles. Els experts que hi participaran són la Montserrat Dolz, cap de l’àrea de Salut Mental de l’Hospital Sant Joan de Déu, en Lluís Lalucat, psiquiatra i director mèdic del Centre d’Higiene Mental de Les Corts i l’Anna Rigat, Llicenciada en Psicologia i en Pedagogia i màster en Avenços en la Clínica Psicoanalítica de la Infància i l’Adolescència per la UB.

Les inscripcions es realitzen a través de la Intranet Institucional.