La recerca conjunta entre la Universitat de Vic  i l’Escola Pia de Catalunya presenta les conclusions en la seva fase final.

Una recerca pionera pel que fa a l’aprenentatge cooperatiu que es concreta a través del projecte Summem; el projecte educatiu de l’Escola Pia que dóna resposta als reptes de la societat del segle XXI apostant per l’aprenentatge interdisciplinari, inclusiu, per competències i cooperatiu.

Amb el nom d’Aprenem del SUMMEM, la recerca conjunta busca avaluar i reflexionar sobre les innovacions que s’introdueixen a l’aula, estrènyer lligams entre els diferents nivells del món educatiu i empoderar les escoles a fer recerca sobre les innovacions aplicades.

Durant els quatre des que es va iniciar el projecte, els 20.000 alumnes de l’Escola Pia han introduït aquesta metodologia al seu dia a dia i mètode d’aprenentatge. El Summem busca que l’alumne es prepari per a la vida real principalment en tres sentits: motivació, treball en equip i aprendre a pensar.

En aquesta etapa final de la recerca i amb el projecte ja implantat al 100% a les escoles, l’equip de recerca ha desenvolupat les conclusions recollides en el document ‘Aprenem del Summem’.