Butlletí Fundació Educació Solidària (núm. 37)

//Butlletí Fundació Educació Solidària (núm. 37)

Fundació Educació Solidària publica el Full informatiu d’aquest trimestre.

Com recullen en l’editorial, els seus membres acaben “fent balanç dels projectes duts a terme durant aquest temps amb la finalitat de poder impulsar l’educació de qualitat per a tothom. Aquesta necessitat s’emmarca dins dels reptes de l’Agenda 2030 un pla d’acció a favor de les persones, el planeta i la prosperitat per tal de reforçar la pau universal i l’accés a la justícia.

Els Estats membres de les Nacions Unides van aprovar el setembre de 2015 aquesta agenda que conté 17 objectius (anomenats Objectius de Desenvolupament Sostenible), entre els quals hi ha l’objectiu de ”garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tots“, el qual és per a nosaltres una aposta per tal que totes les persones que estan implicades en els projectes en què col·laborem puguin fer efectiva una educació integral i significativa per a millorar les seves condicions socioeconòmiques.

Creiem en un aprenentatge al llarg de tota la vida que pugui donar les eines necessàries per al creixement professional però també personal de tothom. És per això que el balanç que fem d’aquest curs és positiu: consolidació de l’educació no-formal a Mèxic amb més Escuelitas de Tareas, un nou centre educatiu amb grans reptes per aquests propers anys a la colònia de San Martín de Caballero, millora de les condicions dels alumnes del Senegal, amb la construcció del col·legi de secundària i batxillerat, suport a l’escolarització i l’aposta cap a la formació professional de joves per tal de fer efectiu un arrelament laboral i social en els propis entorns. I els estius diferents de què gaudeixen milers d’infants de Mèxic, Senegal i Costa d’Ivori. Tot i així calen més esforços i seguir sent constants, “la lluna camina a poc a poc però travessa sempre el món.”

Si voleu llegir totes les novetats d’aquests mesos, entrevistes i conèixer algunes de les seves activitats, aquí teniu el número complet! Full informatiu nº 37 (FES)

2018-01-31T00:06:02+00:00