Alumnes de l’Escola Pia de Sitges visiten l’hort de la Fundació Benallar

//Alumnes de l’Escola Pia de Sitges visiten l’hort de la Fundació Benallar

El passat 25 de gener, dos grups de Secundària de l’Escola Pia de Sitges i tres dels seus educadors van visitar l’hort que gestiona la Fundació Benallar, en el marc del seu projecte d’acollida i formació per a joves immigrants sense llar. La Fundació forma part de l’Acció Social de l’Escola Pia de Catalunya.

Aquests 60 alumnes estan fent un itinerari sobre els refugiats a la seva escola. L’objectiu d’aquesta visita era que poguèssin conèixer la realitat de més aprop, les necessitats que tenen els joves immigrants sense llar i del treball que es fa a la fundació. “L’hort és un espai on es visibilitza el valor terapèutic i és més fàcil explicar les mancances emocionals que comporten el desarrelament i el repte pel que passen aquests nois”, explica Joan Calicó, coordinador de Benallar.

“Un dels temes que des de la Fundació veiem és que hi ha en general poca distinció entre el que és una persona amb estatus de refugiat, un demandant d’asil o una persona en situació irregular. Ens agrada poder contribuir a conèixer el tema. Cal tenir en compte que el testimoniatge i la relació directa dels alumnes amb els nois seria molt enriquidor però és una qüestió delicada. Tot i així convidem a que les escoles comptin amb nosaltres i a repetir experiències com aquesta” afegeix.

Programa d’acollida de joves immigrants o refugiats

El programa d’acollida de Benallar va dirigit a joves d’entre 18 i 35 anys que estan en situació de carrer i no tenen vincles familiars. Quasi tots ells es troben en estat irregular i, per tant, en situació de gran vulnerabilitat i amb moltes dificultats d’integració en el futur.

Aquest programa té una perspectiva de llarg termini. Administrativament el procés habitual d’arrelament social d’un immigrant té una durada mínima de 3 anys. La tasca de Benallar va encaminada a realitzar acompanyament durant aquest periode, dotant d’un pla de treball a 3 anys vista, temps on es proporcionin una sòlida formació en 4 eixos fonamentals: acompanyament educatiu en habitatge, formació en ciutadania, integració a la comunitat, formació professional dual.

La formació a llarg termini es vertebra al voltant del programa Formació en Horticultura i Jardineria. Aquest programa els acompanyarà durant dos anys on els valors del treball, la disciplina, la puntualitat, la constància, l’esforç i el treball en equip es podran exercitar al mateix temps que es desenvolupen les habilitats comunicatives i el coneixement i ús de la llengua. Tot això a més dels coneixements tècnics en horticultura i jardineria que aniran adquirint.

La formació es desenvolupa en uns horts cedits per les Germanetes de l’Assumpció en el barri de Sarrià. És un espai de gran valor terapèutic, envoltat de natura i on es pot respirar contemplant en la distància el llunyà ritme frenètic del centre de Barcelona.

2018-03-22T07:37:47+00:00