El PFAVC celebra el seu 25è aniversari i l’Escola Adhara celebra la dècada de vinculació amb aquest pla.

L’escola Adhara és una de les entitats que forma part, de manera oficial, del Pla de Formació d’Associacionisme i Voluntariat de Catalunya.

El PFVAC és una proposta formativa del Govern de la Generalitat adreçada a les persones voluntàries de tot Catalunya, en tots els nivells d’intervenció i àmbits d’actuació. Aquest programa compta amb la participació d’escoles i entitats de formació d’experiència reconeguda.

Aquest 2019 el PFAVC celebra el seu 25è aniversari i en fa 10 que l’Escola Adhara és una de les entitats que en forma part.

Alba Girbau, directora de Lleure Turull a l’acte de celebració organitzat per la Generalitat de Catalunya.

En l’acte de celebració organitzat per la Generalitat hi van assistir com a convidades la Núria Martínez com a cap de projecte, l’Alba Girbau com a directora de Lleure Jordi Turull i en Toni Burgaya, secretari general d’Escola Pia de Catalunya. També es va comptar amb la presència de la Berta Marcet, antiga alumna i actual professora d’Escola Pia Terrassa, i formadora d’Adhara en diversos cursos, entre ells els de voluntariat. Ella va poder donar la seva visió com a formadora, remarcant la tasca formativa que fa Adhara amb els joves de 16 a 18 anys a les escoles.

Durant aquests 10 anys l’escola Adhara ha realitzat més de 90 cursos amb gairebé de 1600 alumnes, en aquest cas, dins de l’àmbit d’actuació d’Escola Pia de Catalunya: fundacions, escoles, CJT i el Mou-te.

L’escola de formació, organitza diferents cursos segons les necessitats de les entitats demandants. Un cas clar és el dels cursos del CIV (Curs d’iniciació al Voluntariat) que es fa a les escoles que ho sol·liciten, pels joves de 16 a 18 anys. L’objectiu d’aquest curs és oferir una formació introductòria sobre el món del voluntariat. I fer-ho conjuntament amb l’escola perquè aquesta després en pugui donar continuïtat oferint propostes de voluntariat als joves. Adhara aporta la formació i l’escola la posada en pràctica.

Pel que fa al voluntariat, adhara també ofereix els cursos de Voluntariat internacional i lleure educatiu pels voluntaris de la Fundació d’Educació Solidària, o la formació d’introducció al lleure i al voluntariat per a monitors de Mou-te i de Sensi de Colònies Lleure Turull.

A banda, l’Escola Adhara ofereix molts més cursos relacionats amb el voluntariat i el lleure que podeu consultar al seu web: http://adhara.lleurejorditurull.cat/

També podeu consultar la infografia i el vídeo del Pla de la Generalitat de Catalunya en aquest enllaç

#25anysPFAVC