La visió dels alumnes

//La visió dels alumnes

Lola Santiago, alumna de Batxillerat de l’Escola Pia Nostra Senyora

Tres alumnes de 2n de Batxillerat de l’Escola Pia Nostra Senyora ens expliquen la seva experiència. La Mireia Andreu, en Ferran Batllori i la Marta Lladó han participat en el MUN i organitzen l’IP CLUB.

Quin MUN vau realitzar?

Marta: Només he realitzat el de Dinamarca. El Security Council és el comitè més important ja que debaten sobre els temes més rellevants i recents. Dins d’aquest n’hi ha de diferents, jo vaig participar en el History Security Council. Consisteix en situar-te en una època de la història i en un país concret. En el meu cas es va tractar la guerra de Corea a partir de l’any 1950. Jo defensava la posició d’Hongria i bàsicament vam estar quatre dies debatent sobre la guerra fins arribar a una solució.

Ferran: Jo també vaig anar al de Dinamarca. En el primer debat estava en el comitè de Desarmament i Seguretat i en el segon, en el Security Council. La gran diferència del Security Council respecte dels altres comitès és que les propostes i acords als quals s’arriben són aplicables a la vida real. A més a més també he participat en el MUN de Romania.

Mireia: Igual que ell, he assistit al MUN de Dinamarca i al de Romania, on era part del comitè d’Organització Mundial de la Salut.

A part de l’aprenentatge acadèmic que ofereix, penseu que aporta un aprenentatge cultural?

Mireia: I tant! Per exemple a Dinamarca la gent és molt semblant a la d’aquí, i no m’ho esperava. El país funciona d’una altra manera i hi ha més poder econòmic. En canvi, a Romania fas immersió total: una nova cultura, les famílies són molt diferents a les nostres… A més, en els debats trobes gent d’arreu del món. Per a mi estar junts parlant d’un tema i aportant idees i solucions a problemes reals, és únic.

Marta: Aprens moltes coses i nous punts de vista depenent de les diferents cultures. Comences a entendre les maneres de fer de cadascun dels països i societats.

Ferran: A Dinamarca no vaig trobar tantes coses que em sorprenguessin però, per exemple, a Romania veus una gran diferència ja que es basen en la religió ortodoxa.

Quina és la sensació de viatjar a un nou país i instal·lar-te en una nova família?

Marta: Cal dir que una vegada ets allà tothom et rep amb els braços oberts. Dins de la teva “host family” hi ha un membre que també participa en el MUN de manera que t’ajuda a integrar-te. Gràcies a això vaig parlar amb molta gent i em vaig relacionar amb persones molt diferents les unes de les altres.

Ferran: No podem ressaltar cap punt negatiu de l’acollida. En el meu cas, les dues famílies van ser esplèndides. Vaig tenir molta sort!

Mireia: És molt interessant de conviure amb famílies amb una cultura diferent a la que estàs acostumada; perquè t’ajuda a endinsar-te en el país i a fer-te una mica la idea de què significa viure allà. No només aprens continguts acadèmics; la teva família t’ensenya plats típics, tradicions, i aprens a respectar el seu punt de vista i la seva forma de viure.

Què us emporteu d’aquesta experiència i per què la recomanaríeu?

Mireia: La paraula per definir aquesta experiència és completa. Millores el teu nivell d’anglès i òbviament adquireixes molta cultura general i actual. Però no es fan només les convencions: hi ha estones per fer turisme i per conèixer molta gent. És realment divertit. Així que recomanem a qualsevol alumne que hi participi.

Marta: Gràcies a la feina de la nostra professora anem molt preparats i quan som allà, davant de tantes persones, ens adonem que tot l’esforç de la preparació ha valgut la pena. Cadascú arriba on pot, però tots ens esforcem i si el resultat és òptim ens omple de satisfacció.

Mireia: Si algú té por de l’anglès… no és tan important! Es necessita dedicació, esforç, motivació i ganes d’aprendre i de conèixer gent.

Ferran: Un gran aprenentatge que m’emporto són els continguts de política internacional. Coneixes com funciona realment la política d’un país i la dificultat que hi ha en intentar solucionar un problema quan hi ha molts punts de vista. A més, penso que aprens a saber fer una recerca d’informació i a seleccionar-la.

2019-02-12T13:04:13+00:00