Tothom pot anar de colònies?

//Tothom pot anar de colònies?

La diversió, l’experiència i l’educació que proporciona el lleure haurien d’estar a l’abast de totes i cadascuna de les persones, però malauradament no tothom té les mateixes facilitats per accedir a aquest espai. Colònies Jordi Turull, com a entitat compromesa amb les persones i centrada en el lleure i l’acció social, busca afavorir infants i joves en risc d’exclusió social i brindar-los l’oportunitat de viure l’experiència d’anar de colònies gràcies al seu sistema de beques.

Aquestes ajudes es destinen tant a famílies amb pocs recursos econòmics com a nens i nenes de CRAE. Per tal de fer possible la gestió d’aquestes beques hi ha organitzades dues comissions, una encarregada de buscar fonts de finançament, tant públic com privat, i l’altra per establir contacte amb els centres d’acolliment. Els monitors i monitores que conformen aquestes comissions s’encarreguen, per una banda, de les gestions per obtenir beques públiques i per l’altra, organitzen diverses activitats per aconseguir finançament privat. Aprofitant la diada de Sant Jordi es venen roses solidàries, tant a particulars com a entitats i empreses. Enguany van aconseguir vendre més de 1.500 roses, amb els diners de les quals podran becar 10 infants o joves per tal que puguin anar de colònies aquest estiu. A més d’aquesta iniciativa, cada família té l’opció de fer un donatiu en el moment de fer la inscripció del seu fill o filla. Amb aquestes aportacions es recapten uns 3.000 € cada any.

Fa uns quants anys que infants i joves d’Escola Pia Luz Casanova tenen l’oportunitat d’anar de colònies a l’estiu amb aquest sistema de beques. Aquest any, Escola Pia Salt s’ha unit a la iniciativa i tres infants de 4t de primària aniran de colònies a Pineta.

En total, cada estiu uns 50 infants i joves en risc d’exclusió social poden anar de colònies gràcies a les beques de Colònies Jordi Turull, una entitat que vetlla per la igualtat d’oportunitats en l’àmbit del lleure.

T’apuntes a col·laborar-hi?

2019-06-06T12:21:03+00:00