Tornem a celebrar la Festa de les Arts

//Tornem a celebrar la Festa de les Arts

Des de fa més de 25 anys, l’Escola Pia aposta per fomentar la creativitat, la sensibilitat artística, la bellesa poètica, l’originalitat en l’expressió, la capacitat de reflexió, d’investigació i de crítica de l’alumnat. I ho fa des de les aules però també més enllà del dia a dia.

Primer sota el paraigua dels Premis a la Creativitat i, des del 2015, en el marc de la Festa de les Arts, per reconèixer els millors treballs de diferents disciplines del seu alumnat a partir de 5è de Primària: poesia, narrativa, pintura, dibuix, escultura i fotografia. El 2017, per reconèixer i motivar els alumnes dels primers cursos, es va crear el Petit Premi, on a més els treballs es fan de forma col·lectiva.

Es proposa un tema comú per a tots els concursants. Aquest curs 2018-2019 és: El Mirall. Podeu consultar les bases a través de la pàgina web www.artsescolapia.cat, on a més trobareu els treballs guanyadors d’edicions anteriors.

El 5 de juny es celebrarà la Festa de les Arts, a l’Escola Pia Nostra Senyora: s’exposaran els guanyadors i els finalistes, gaudirem d’actuacions d’alumnes, berenarem plegats i s’entregaran els premis atorgats per un jurat de mestres de les nostres escoles. Les obres finalistes tindran una segona oportunitat amb les votacions del públic assistent. Tot plegat en el marc d’una tarda familiar.

Descoberta de l’entorn.

El Premi Laboratori Creatiu

Com ens explica la Bea Garrido, de l’Equip de Gestió i una de les coordinadores, “el curs passat vam canviar el premi econòmic, habitual durant una època, per un premi que potencia l’experiència i convivència, el creixement i coneixement de l’art entre els infants i joves”.  Es va celebrar un Laboratori Creatiu a la Casa de Pineta.

L’Anna Oliver, de Lleure Jordi Turull i una de les altres coordinadores de la Festa, explica “que es tracta de trobar un espai fora del dia a dia de l’escola, on es doni a conèixer un nou llenguatge artístic, on el procés creatiu sigui l’eix vertebrador del resultat. Defugim dels conceptes i les eines més comunes lligades a l’art i apostem per un nou repte: entendre una manera d’interioritzar, explicar i expressar-se per crear un diàleg diferent amb mi mateix i l’altre”.

Joc: Lloc de paraules.

D’aquesta manera l’Escola Pia ofereix un temps i un espai, fora de l’aula, perquè l’alumne descobreixi a través dels processos creatius un nou llenguatge. El canal comunicatiu és l’expressió artística. Veure la realitat des d’un altre punt de vista que sacseja l’alumne provocant una nova manera de mirar i creant un diàleg que va de dins cap a fora.

Land Art: un nou repte.

Més enllà dels pinzells i dels paisatges, l’art es converteix en una manera d’entendre la vida i el món per transformar-lo. La Bea explica que “es treballa a partir d’un artista referent i multidisciplinari, d’aquesta manera obrim el ventall de possibilitats i els alumnes surten sent coneixedors de diferents expressions artístiques”

Aquestes estades també estan obertes a altres nois i noies amb inquietuds encara que no hagin estat premiats. Per a més informació: Laboratori Creatiu

Treballs realitzats durant l’Estada 2017-2018:https://drive.google.com/drive/folders/1WsPxcps9SvWkG_Apqd6fJowqL77u9Bcl