Les nostres escoles celebren el Dia Escolar de la No Violència i la Pau

//Les nostres escoles celebren el Dia Escolar de la No Violència i la Pau

El 30 de gener, alumnes i educadors d’escoles de tot el món celebren el Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Les 19 institucions educatives de l’Escola Pia de Catalunya també s’hi sumen des de fa anys però enguany, ho han fet d’una manera molt especial: amb una activitat sorgida del treball dels alumnes, que per primera vegada, es va fer conjuntament. També s’ha sumat l’Instituto José Calasanz (Mexicali, Mèxic), agermanada amb l’Escola Pia de Sarrià. Si voleu veure la seva activitat, cliqueu aquest enllaç.

Totes les nostres escoles han creat la seva “Càpsula del temps”: han guardat dibuixos, poemes, vídeos i altres treballs de reflexió sobre la No Violència i la Pau. D’aquí a 5 anys, el 2024, cada escola obrirà la seva “càpsula” per treballar sobre les idees que s’hi van guardar i la situació real del moment.

Aquí teniu un recull d’imatges i opinions del que ssuposa aquesta celebració!

“És important celebrar el DENIP a l’escola per donar protagonisme un dia en concret als valors (tolerància, companyonia, respecte, solidaritat,…) que es treballen transversalment durant el curs escolar. És un bon moment per fer una aturada i pensar en tot allò que tenim i som; i ser conscients que la PAU la podem trobar gaudint de moments compartits amb les persones estimades.”
Júlia Vilalta i Planella
Equip de Pastoral
Tutora 1r ESO

“La pau per a mi significa que no hi haurà guerres, que ningú es quedarà sol, que la gent no es pegarà. A la càpsula del temps hi he posat: La pau comença donant-nos la mà.”
Àlex Carrasco Guerrero
7 anys 2n de Primària

“La pau, què és això? depen de a qui li preguntis, però en general, el concepte sempre és el mateix; que no hi hagi guerres ni fam al món, que no hi hagi violència en cap sentit. Hi ha altres tipus de violència més properes com són algunes paraules que fan mal, rebre cops, que et facin bullying,… en definitiva, tot allò que pugui fer mal a una persona és violència.
El meu desig de pau pel futur és que començant per nosaltres mateixos vigilem amb el que diem i fem evitant fer mal als altres.”

Meritxell Caro i Royo

13 anys (2n ESO)

Escola Pia Igualada

Per què l’Escola Pia aposta per a treballar la Pau?

L’Escola Pia des de sempre ha fet una clara aposta per treballar-la. Josep Calassanç ja va manifestar el seu compromís per la pau a través de l’educació, basat en el Pietat i Lletres. La inclusió social, juntament amb l’educació integral, ja eren un camí per a la Pau. Actualment l’Escola Pia de Catalunya fa manifest aquest compromís en les accions quotidianes del dia a dia, en les seves opcions pedagògiques, i en els seu compromís amb la justícia.

En accions puntuals, tot el col·lectiu reivindiquem conjuntament la PAU perquè creiem en la força del grup. Una de les accions és la Caminada per la Pau que es fa des de l’any 1990 i en la qual participen els alumnes de 4t d’ESO, i l’altra és la celebració de DENIP on tots i totes cridem ben fort SÍ A LA PAU, no a la violència i a la injustícia.

Equip de Pastoral de l’Equip de Gestió de l’Escola Pia de Catalunya

2019-02-21T13:26:55+00:00