Intervencions i torns de paraula a l’Assemblea

/, home_educacio, Papers/Intervencions i torns de paraula a l’Assemblea

Eduard Pini, Pare Provincial

“Sometent! Què és? El crit que es fa perquè tothom s’aplegui per portar endavant una iniciativa. Diuen els historiadors que venia de “so metent”, fer soroll, o de “som atents”, que es referia a quan tots ja estaven reunits i el líder demanava que tots estiguessin atents”.

“Estem aquí per decidir el que farem i no farem els propers quatre anys. Fem un esforç d’atenció. Ens hi va el futur dels nostres alumnes.”

“Quines eines tenim? Armar-nos d’esperit constructiu per donar respostes noves als problemes nous i als de sempre, no els descuidem. Un perill que podem patir és pensar que ja ho fem bé, que a tot ens hem de posar un deu. Ens hem de desarmar. De què? De tradicions i costums que potser ja no responen al que estem vivint i fent. Desarmar-se i quedar-se a l’aguait no és senzill. També ens hem de desarmar de les pròpies seguretats perquè l’Assemblea no vol anar darrere dels històrics, dels més forts o dels qui tenen mes tècnica sinó a sumar la força de tots per tenir un projecte que a tots ens engresqui.”

“No podem creure que com més sapiguem més compromesos estarem. Com si molts i més fossin sinònims. Recordeu-ho: la professionalitat no està per damunt de la vocació ni l’idealisme està per sobre del compromís.”

“No volem que la gent estimi l’Escola Pia perquè és gran, sinó perquè és seva! Som-hi!”

Enric Puig, secretari general Fundació Escola Cristiana de Catalunya

“Vivim en un món que sofreix i viu canvis i transformació amb una rapidesa que genera nova manera de viure i fins i tot de ser.”

“Hi ha una incidència creixent de moviments de població que plantegen reptes de convivència, culturals, religiosos i d’aprenentatge. Davant d’aquests reptes, l’escola cristiana ha de tenir un discurs propi: que tots els alumnes se sentin acollits amb estima, valorats per allò que són i atesos per la seva situació personal”.

“Les escoles concertades cristianes han d’acompanyar els alumnes a créixer en humanitat com a cristians seguint la paraula de Jesús. Hem de continuar recercant, discernint… i sobretot no deixar-nos endur per la rutina, pel que toca, pel políticament correcte. Cal continuar treballant amb esperança i des de l’esperança perquè l’esperit de Calassanç continuï viu. Bona feina.”

Gloria Garcia, regidora d’Educació de l’Ajuntament
“Com a regidora, és un honor fer costat a l’Escola Pia de Vilanova acollint aquesta Assemblea. Les línies mestres que dissenyeu entronquen en una doble línia: la participació de tots els estaments de la vostra comunitat i la coherència.”

Pilar Contreras, directora general de Centres Concertats i Centres Privats

“Sóc de Vilanova i de l’Escola Pia i sempre ho seré. Trenta i molts anys d’estar vinculada: ho seré sempre.  He viscut les vuit assemblees, des de la primera. No viure aquesta se’m feia estrany.”

“El que és important no és la feina d’avui. Avui culmina la tasca.  Una feina d’equip, de moltes persones, que s’uneixen. Avui es troben tots els equips, representant tothom, en una forma envejable de democràcia. Ningú en queda al marge, tothom hi participa.”

“Jo voldria insistir en donar veu als alumnes. És el motiu pel qual estem tots aquí. Perquè hi ha nois i noies, futurs ciutadans i ciutadanes que han de viure en aquest país. Estem fent una educació per a ells sense ells i pensem amb visió d’adult què els convé. Donem-los veu: que la tenen. Després reflexionem i dialoguem. No imposem maneres de fer. Em consta que esteu fent aquesta transformació a l’Escola Pia. Cal continuar!

“Anem amb el cap alt, parlem de l’escola concertada sense complexos, i endavant! Gràcies per la feina que feu dia a dia. ”

Antoni Burgaya, secretari general de les Institucions Educatives
“Vull començar fent un agraïment a tothom: jo presento la feina de tots, la que heu fet vosaltres. Gràcies a les famílies que confien en nosaltres, als alumnes que vénen cada dia, a l’equip de gestió, a l’equip de govern que fa un acompanyament important i a la ciutat que ens acull avui.”

“Primera cosa que destacaria d’aquests quatre anys: l’alumnat és el centre. Segona cosa: teníem una política, la del SUMMEM, i ens sembla que hem fet boníssima feina. Tercera cosa: en aquest quadrienni: hem fet un canvi de mirada, som més que escoles, i junts fem nous projectes. L’Acció Social que fem a l’Escola Pia, a les nostres escoles, és un motiu d’orgull i ens omple d’orgull a tots. Quarta: hem fet un pas més en formació professional, un pas gran, i hem treballat la convivència.”

“Les assemblees són per somiar. Mirar al futur és somiar. Què ens agradaria? Estem en una societat que tenim molta diagnosi però ens mullem poc. Què ens cal? Decidir. Decidir i fer-la. Ser agosarats.”

“En què volem treballar:
• Nova organització: propostes de creixement laboral i personal, acompanyar a molts nivells!
• Diferenciació i posicionament: és important adaptar-nos i veure oportunitats on alguns veuen amenaces
• Participació
• Cultura religiosa
• Formació de les famílies
• Educació no formal
• Acció social en l’àmbit no formal
• L’estratègia són les persones: veig possibilitats quan veiem que la força està en treballar junts, reptes que surten del conjunt, quan les triem i acompanyem…
• Viabilitat econòmica
• Humanitats
• Qualitat
• Formació professional

Només amb optimisme es pot!”

“Si mirem dades, el món va millor. L’Evangeli és totalment contrari a la lamentació. La vida és esperança. Rojas Marcos diu que cap pessimista ha descobert el secret de les estrelles ni ha obert les portes a l’esperit humà.”

“Faig una crida a l’optimisme . Calassanç diu que s’han d’organitzar les coses perquè se’ls pugui donar continuïtat. Això és l’Assemblea. Si ho fem tots junts, ho aconseguim.”

“Sempre, sempre, hem de tenir present la nostra raó de ser, els alumnes. Tenim una gran esperança en que acompanyant-los farem un món millor.”

2019-01-18T18:20:44+00:00