Formar-se

Els dies 28 i 29 de setembre, divendres i dissabte respectivament, es va realitzar la formació dels educadors i educadores que s’incorporen a la nostra missió. Les sessions es van fer en espais vinculats a l’Escola Pia de la zona Raval-Sant Antoni. Les fundacions, el secretariat, el col·legi de Sant Antoni i el Calassanci i la parròquia del Carme van obrir les seves portes per acollir un centenar llarg de persones.

La Formació dels educadors no és una cosa nova en l’Escola Pia; Calassanç ja la proposava als primers escolapis. De fet, en l’horari de les comunitats, tenien una hora al dia destinada a la formació permanent feta en grup i altres dues per a la formació personal a través de la lectura. En alguna de les seves cartes ho diu ben clar: “No m’agrada gens que alguns mestres expressin tan poca il·lusió per formar-se. Sembla que desconeguin el gran bé que farien als alumnes i a ells mateixos si fossin aptes per a l’ensenyament i per educar en valors. Sent negligents no seran aptes ni per a una cosa ni per a l’altra”.

I si al segle XVII el nostre fundador ja ho veia clar, més encara en aquests temps nostres de ràpida evolució i de canvis permanents, pels quals només tindrem una autèntica resposta transformadora, si destinem temps a la nostra formació.

2018-10-08T13:25:11+00:00