//La formació dels joves monitors, una prioritat del projecte de coordinació del Mou-te en xarxa

Les característiques dels nostres joves futurs monitors. La realitat del Mou-te a les escoles es molt diversa, els equips joves tenen molta empenta i motivació però aquesta queda relegada a 3 o 4 anys d’activitat com a monitor, a tot estirar. Per tant estem davant d’uns equips amb poc temps per adquirir les competències necessàries per fer d’educadors en el lleure però, que al mateix temps disposen d’una gran dosi d’energia i passió que els permet aprendre a grans velocitats i adquirir algunes d’aquestes competències  amb rapidesa. Ens cal però, utilitzar una metodologia que depengui totalment de les vivències i del compromís amb el grup i per tant es imprescindible dinamitzar el grup com a nucli generador de tot plegat per poder arribar a ells.

També cal explicar que hi ha el grup de monitors de Dies Diferents els quals dissenyen i realitzen voluntàriament  activitats per a nois i noies adolescents. Aquests fan una tasca molt important ja que són model i referent per a la majoria d’adolescents dels Mou-te a les escoles.

Una formació segons les seves necessitats per arribar a ells. És per aquesta raó que des del Mou-te en Xarxa oferim formació i recursos en molts formats diferents però amb una pedagogia molt arrelada en la formació en el lleure, aquesta ens acosta a les característiques dels nostres equips.  Formem doncs perquè aquests nois i noies se sentin monitors, a partir de fer de monitors; des de les eines i la vivència volem arribar al sentiment, a la necessitat del compromís amb el projecte Mou-te i que això els empenyi a voler ser-ne transmissors amb els més petits.

L’equip de monitors de Dies Diferents també es forma dins el projecte  del Mou-te en xarxa en formacions reglades com els cursos de monitors i directors de lleure i en monogràfics específics pensats per a majors de 18 anys.

S’entén doncs que, davant de tanta activitat formativa, hem vist la necessitat d’anar creant un equip de formadors Mou-te el qual estarà constituït per persones, ara professionals o experts, que han viscut el grup i han compartit el compromís del projecte Mou-te.

El nostre projecte i les seves especificitats. Tot i així ens cal un sobreesforç per treballar el fet diferencial de ser Monitor Mou-te, incorporant un treball personal respecte de la nostra dimensió interior, per poder crear i dinamitzar activitats relacionades amb l’espiritualitat.

Les nostres programacions cal que estiguin tenyides amb els valors de l’evangeli, els quals constitueixen el nostre ideari. A través de la xarxa de Moutes, del propi grup i dels recursos més immediats, els nois i noies s’introdueixen en el món del lleure educatiu com  a educadors amb uns valors clars, definits i transparents.

El compromís i la implicació social, el grup i la comunitat,  la vida interior i l’espiritualitat són tres eixos que ens vertebren i donen sentit a la nostra existència, per tant cal explicar-los, treballar-los amb els nostres participants i formar els educadors o futurs educadors  perquè entenguin el marc educatiu en què es troben.

La nostra funció des de l’equip de gestió. Així doncs si la nostra funció és la d’acompanyar, ajudar i aportar als diversos grups Mou-te, les accions del nostre projecte els han d’aportar recursos de tot tipus, garantint la millora constant de la qualitat de les activitats que es fan per a infants i adolescents. Creiem doncs que la formació és una bona manera de fer-ho, encara que no sigui l’única que emprem.  Pregunteu-nos moute@escolapia.cat, us esperem .

Moltes gràcies a tots els qui fan possible que el projecte vagi creixent i millorant.

El Moviment és font de vida !!!

Què és el Mou-te?

L’Escola Pia de Catalunya té una llarga tradició de grups d’infants, adolescents i joves que es troben amb caire voluntari i fora de l’horari lectiu. L’objectiu és oferir un camí compartit d’amistat que acompanyi els infants i joves en el seu creixement com a persones obertes i compromeses amb els altres i amb el món.

2018-11-23T11:36:08+00:00