Estimades educadores. En el Patrocini de Josep Calassanç

/, Papers, Pastoral, lleure i voluntariat/Estimades educadores. En el Patrocini de Josep Calassanç

En el patrocini de Josep Calassanç, 27 de novembre

Estimades educadores de l’Escola Pia de Catalunya:

Sí, ho heu llegit bé. Aquest sant Josep us el felicitarem en primer lloc en femení, que ja us toca després de quatre-cents anys!

Apreciats companys del gènere masculí, hi sou comptats, naturalment, però passeu a la segona fila. No patiu, que les dones de la Institució a molts us saben ben a la vora, però permeteu-nos avui aquest petit gest reivindicatiu.

Des de l’Equip de Govern felicitem la festa del Patró especialment a les dones de l’Escola Pia. Sou majoria en la nostra Institució: mestres, professores, educadores, secretàries, treballadores de les cuines i de la neteja… Sentiu-vos totes saludades.

Totes vosaltres teniu nenes o noies alumnes, o teniu filles, o teniu altres dones ben a prop. Exerciu d’educadores: apodereu-les, ajudeu-les a ser lliures, valentes, capaces de transformar un món en el que, encara a tants indrets i en tantes situacions,  les dones estan en inferioritat de condicions.

Des d’aquest dia de sant Calassanç del 2018, promovem homes i dones junts un pas endavant a  les nostres institucions: cuidem el llenguatge, guanyem els patis, treballem per la paritat,  proposem dones «referent» en els diferents camps del coneixement, fugim de la competitivitat i dels estereotips, afavorim les relacions positives i donem  el màxim valor a l’afectivitat i a la cura dels altres.

Josep Calassanç, que va llegir els signes del seu temps a la Roma del 1500 i va actuar en conseqüència, inspirarà a les dones escolàpies, a les dones del món  i a tots els qui treballem amb elles per un món més just.

Equip de Govern d’Escola Pia de Catalunya.

27 de novembre 2018 – Patrocini de sant Josep Calassanç

2018-11-28T13:48:17+00:00