Editorial

“Tant de bo que tots comprenguessin quina cosa tan bona és educar bé els nois, sobretot els més pobres; segur que així tots procurarien veure com poder-los ajudar millor. I trobarien més facilitat i consol en la seva feina. Perquè l’amor facilita el treball”

Josep Calassanç

“L’11 de juny de 1818 tres escolapis arribaren a Sabadell on foren rebuts per l’Ajuntament amb una festa inusual” i no era per a menys (La Plega, Arxiu de l’Escola Pia). Des de feia 4 anys, el consistori de la ciutat els havia convidat per impartir el batxillerat i fins i tot havia apujat els impostos de la carn per reunir els diners necessaris. Celebrem 200 anys d’aquella arribada, mantenint intacta la nostra vocació de servei a les nostres ciutats.

L’origen de l’Escola Pia a Sabadell no és una excepció. Ens criden i responem.

Setembre de 2012. Vint alumnes i les seves famílies comencen P3 a l’Escola Pia de Salt en un parell de barracons. Eren la llavor de la nostra escola més jove que naixia també fruït d’aquesta mateixa vocació als qui més ho necessiten i al nostre país. Potser ara, només 6 anys després, no ens recordem dels anys de dura crisi econòmica que vivíem. No vam voler restar de braços creuats i al marge: si eduquem infants i joves per viure en comunitat i compromesos en la construcció d’un món més just, també nosaltres n’hem de ser constructors. La nostra escola de Salt naixia amb un nou model de relació amb l’administració local i del país, en un dels punts de Catalunya amb un percentatge més alt de persones nouvingudes. A Olot, una població també amb un alt percentatge, es va definir un pla de distribució de l’alumnat amb necessitats educatives específiques. Va ser possible perquè l’escola concertada, l’Escola Pia d’Olot una d’elles, i la pública de la ciutat van treballar juntes, com ja feien habitualment, acollint un perfil d’alumnat que no s’hagués pogut plantejar aquesta opció per raons econòmiques.

Quan hi som, seguim sumant. L’Escola Pia Luz Casanova forma part del Pla Comunitari del Verdum, que busca dinamitzar i millorar la qualitat de vida d’aquell barri a través de la intervenció comunitària: més de 20 entitats, veïns i veïnes a títol individual o l’administració pública hi són presents. Els valors que defensen són la proximitat, la implicació, la inclusió i la cohesió social. Valors que són, també, molt nostres.

Molts noms, molts camins, un mateix horitzó.

Només sumant podrem apropar-nos-hi.

2019-05-10T20:33:58+00:00