editorial

L’alumnat i el professorat de les nostres escoles va celebrar el Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Per fer-ho, van preparar unes càpsules del temps amb desitjos i somnis de pau pel món. Aquelles càpsules, amagades a les escoles, s’obriran d’aquí a cinc anys.

Com a Escola Pia de Catalunya, des del compromís ferm amb la pau, ens volem sumar a aquesta iniciativa il·lusionant i comunitària nascuda a les aules.

Els infants i joves van fer dibuixos, poemes, cançons… i nosaltres, què hi aportem? La nostra càpsula del temps serà aquesta publicació, PAPERS, que té més de dues dècades i acull el dia a dia de tota la institució. Llençarem aquesta editorial, que recull alguns dels nostres desitjos. Paraules que no volem que esborri el pas del temps.

En llegir-los, hi podeu afegir els vostres! Sigueu valents i generosos en fer-ho.

Volem un món en pau, sabent que aquest comença per una cosa tan senzilla com un somriure. El podem començar a construir ara mateix, mirant a qui tinguem al costat. La pau no és l’absència de guerra, no ens equivoquem. És alegria i amabilitat, però també justícia, solidaritat, equilibri, seguretat, bondat… Tots i totes podem contribuir-hi aportant el nostre granet de sorra i no tan sols els governs, els polítics o els exèrcits. Des de l’aula o el pati, des de casa, des del carrer… i sense horari.

Volem un món on els nostres alumnes puguin ser allò que vulguin, sense veure’s condicionats pel seu origen o entorn. Aquests infants i joves cal que siguin corresponsables, treballin per aquest món nou, tinguin cura del planeta i també la tinguin dels altres. Per a nosaltres, volem coratge, passió, força i generositat per acompanyar-los en aquest camí, com a mestres, com a mares i pares, com a persones.

La nostra llista de desitjos és tan llarga com el nombre de persones que formem l’Escola Pia. D’aquí a cinc anys, ens tornarem a trobar i a parlar no sols sobre el món en què vivim o amb el que somiem sinó sobre el món que construïm dia rere dia.

2019-02-28T13:14:29+00:00