Curs 2018-2019, curs d’Assemblea

/, Papers/Curs 2018-2019, curs d’Assemblea

Estem a punt de començar un altre procés d’assemblea que ens portarà a acostar-nos, una vegada més, als nostres somnis i il·lusions. El proper 17 de gener de 2019, l’Escola Pia de Vilanova i la Geltrú acollirà la nostra comunitat educativa per celebrar el plenari de la VIII Assemblea de les Institucions Educatives. Enguany arribem a una cita rodona: portem 30 anys fent xarxa, dissenyant, teixint, construint la nostra institució.

Posem en el centre de les decisions de futur la participació dels alumnes, de les mares i els pares i de tot el personal de les nostres institucions. Per això, l’alumnat, famílies, professorat i personal d’asministració i serveis ens trobarem per valorar la feina feta i dibuixar els grans eixos que ens han de guiar els propers quatre anys. Parlarem de polítiques, objectius, indicadors, memòries, protocols… sense oblidar que el més important és, en realitat, retrobar-nos per conèixer com cadascú suma al projecte comú i reconèixer-nos tots i totes en la nostra missió, canviar el món a través de l’acció educativa.

Cada assemblea és un tram més de camí que fem junts. Caminem amb els peus a terra i amb els ulls posats a l’horitzó. Tenim l’oportunitat de participar per somiar la nostra escola de demà.

Assemblea significa aplec de persones congregades per a deliberar, lesgislar i prendre acords. Això serà el que farem el 19 de gener a Vilanova els representants escollits per la nostra comunitat, però per fer-ho amb consciència, des de la reflexió i amb el coneixement, cal fer una tasca prèvia importantíssima. Es tracta del treball en grup que farem junts a cada escola: avaluarem el que hem fet i farem propostes de futur. Donarem resposta a preguntes importants: Per a què eduquem? Quina escola desitgem? Quina ha de ser l’educació dels nostres temps? Com creiem que ha de ser la nostra feina? Quin paper han de jugar les famílies? Com construeixen escola els alumnes?

Cada assemblea significa un esforç per fer possible, en la nostra feina de cada dia, tots aquells somnis i il·lusions que pensem alhora.

Compartirem el teu somni, el meu, el seu, en la propera Assemblea i el convertirem en el nostre.

Gràcies per participar-hi, gràcies per fer possible l’Escola Pia del futur.

Antoni Burgaya i Trullàs, Secretari General de les Institucions Educatives

2018-11-01T09:03:20+00:00