“Contes del nostre petit món”, un llibre solidari de la FES

/, Papers, Social/“Contes del nostre petit món”, un llibre solidari de la FES

Conèixer és el primer pas per estimar. I hi ha tantes maneres de conèixer! Llegir n’és una. Contes del nostre petit món (Editorial Mediterrània) és un recull de llegendes de diferents cultures que pretén apropar lectors i lectores de totes les edats als països en què treballa la Fundació Educació Solidària. Està amb tres versions: català, castellà i francès, amb l’objectiu de que nens i nenes d’aquests llocs els puguin gaudir i aprendre. Històries de Cuba, Guatemala, Costa d’Ivori, Senegal, Mèxic i Catalunya ens conviden a somiar, aprendre i viure noves aventures.

Per fer possible aquest llibre, diferents artistes han col·laborat amb la FES i part dels beneficis de la seva venda es destinaran a donar suport als projectes de les contraparts de l’entitat.

L’Anna Oliver, llicenciada en Belles Arts, antiga alumna d’Escola Pia de Terrassa i professional de Lleure Jordi Turull, va conèixer els projectes del Senegal fa anys.  Ara ha regalat una preciosa il·lustració que acompanya “La llegenda del pou viu” (Guatemala), per a ella, una altra manera de fer voluntariat.

“Tots i totes podem aportar el nostre granet de sorra per canviar el món, fer-lo millor.  Com artista ho puc fer des d’un llenguatge diferent, poc explotat, desconegut i que, equivocadament, la gent pensa que no entén. L’art és una manera d’obrir una finestra diferent per conèixer el món.  Aquestes finestres poden ser els dibuixos, les històries… diferents expressions artístiques” ens explica.

“La història parla d’uns enamorats, un riu, una nit… En llegir-la, em vaig quedar amb la idea i vaig decidir escollir dos dels elements, una lluna molt gran i el pujuyero, un ocell típic d’aquella regió” comenta.

Com l’Anna, hi han participat altres il·lustradors vinculats amb l’entitat, així com en la selecció dels contes i les traduccions. Una feina col·laborativa que ha traspassat fronteres geogràfiques i que ha implicat molts esforços, coordinació i molta energia.

Si voleu tenir un exemplar (12 euros), contacteu amb comunicacio@educaciosolidaria.org.

2019-10-29T13:33:38+00:00