/, Papers, Social/Afluents, un projecte d’acompanyament a l’escolaritat a famílies d’origen estranger

Cada curs, nois i noies vinguts d’altres països arriben a les nostres aules. Un nou món s’obre per a ells… i les seves famílies! Una llengua i cultura diferents, un dia a dia i un entorn que, fins ara, desconeixien.

Les escoles tenen projectes i espais per treballar amb aquest alumnat. Però, què passa amb els seus adults referents? Preguntes com què fa el meu fill o filla a l’escola? Què està aprenent? Com em puc implicar? queden sense resposta.

A la Fundació Servei Solidari van ser conscients de la situació que vivien aquests pares i mares nouvinguts que no podien donar suport als seus fills en l’àmbit escolar. I van decidir posar el seu granet per trencar-la: van crear Afluents, un projecte d’acompanyament a l’escolaritat a famílies d’origen estranger, per posar al seu abast continguts relatius a l’escola, el barri i la ciutat. D’aquesta manera, a més, s’afavoreix l’acollida, es creen espais de relació intercultural, millora el coneixement del castellà i català i l’autonomia i coneixement de l’entorn per part de les persones que arriben de lluny.

Com ho fan? Gràcies a la implicació de mestres jubilats, pares i mares voluntaris que, en sessions dinàmiques un cop a la setmana, acompanyen i treballen amb les famílies participants. Si voleu viure de prop aquesta experiència, no ho dubteu i apunteu-vos a donar suport.

Aquest curs, Afluents es realitza a 8 escoles de Barcelona: Escola Pia Sant Antoni (Ciutat Vella), Escola Castella (Ciutat Vella),  Escola Collaso i Gil (Ciutat Vella),  Escola Rubén Dario (Ciutat Vella), Escola Drassanes, (Ciutat Vella),  Escola Mestre Morera (Ciutat Meridiana),  Escola Taxonera (Carmel) i Escola Ramon Berenguer III (Trinitat Vella).

2018-11-01T08:44:54+00:00