A17, una tanda social diferent

Infantons, Gegantons, Pineta, Euskadi, Campaments, Caravana Teatral i… i llavors què? S’acaben les colònies d’estiu si tens més de 17 anys? Aquests nens i nenes no poden encara ser monitors i monitores però volen més. I Colònies Jordi Turull ha creat una nova tanda per a ells, la darrera tanda! I ho ha fet en col·laboració amb l’Acció Social de l’Escola Pia.

Aquest estiu, un grup de 26 joves han participat de l’A17, una experiència única. Tots i totes havien fet colònies com a nens i, aquesta vegada, amb l’Escola Pia de Sarrià com a camp base, han viscut una tanda que tenia com a punt principal un camp de treball en projectes d’interès social o comunitari amb voluntat d’incidir en la transformació social.

Catorze dies intensos: van gaudir d’activitats i jocs però també van viure realitats diferents a les seves fent un voluntariat social a diferents entitats “conscientiant-se de la realitat social tan complexa que ens envolta… tot molt important per construir tots junts un món nou!” deien els organitzadors.

Els primers quatre dies van ser de preparació. La segona setmana, dividits en cinc grups van compartir el seu temps amb les persones que formen part dels projectes de la Residència d’avis Ergos, la Fundació Joan Tries (participant en tallers de psicomotricitat per a persones amb paralisis cerebral), l’Hort de Benallar (treballant amb joves migrants), al centre ocupacional de la la Fundació Canigó (de persones amb discapacitat psíquica) i a la Fundació Maria Raventós (mares adolescents en risc d’exclusió social). Això eren els matins, per la tarda van fer activitats, dinàmiques i xerrades on van treballar temes com els sense sostre (amb el centre d’acollida Assís), desigualtats de gènere i cooperació internacional, entre d’altres. Això eren els matins, per la tarda van fer activitats concretes. Els darrers sis dies de l’A17 els van passar a una casa rural de la Garrotxa, gaudint d’activitats de lleure.

L’Alba Girbau, gerent de Lleure Jordi Turull, ens explica que “aviat, aquests nois i noies seran monitors. Aquesta experiència que han viscut és un enrequiment i preparació per a ells. Seran voluntaris però volíem que veiessin que no només hi ha voluntariat en el món del lleure. Que es despertés en ells aquest neguit d’anar més enllà”.

Missió complerta: ells i elles ho expliquen en aquest video!

2018-11-01T08:41:14+00:00