La Casa de Pineta, oberta per a tothom!

/, Pastoral, lleure i voluntariat/La Casa de Pineta, oberta per a tothom!

La primavera arriba… també a la Casa de Pineta!

Després d’un hivern ple de neu a la Vall de Pineta, en què l’alberg semblava adormit, desperta ple de vida… tot i que la neu continua ben present per a sorpresa dels primers visitants.

La segona setmana de març, la Imma i el Pepe, les dues persones responsables, van pujar per posar en marxa aquesta casa gestionada per Lleure Jordi Turull i propietat de l’Escola Pia de Catalunya: neteja, reparacions…

Dimarts 20 de març, han arribat a la Casa 90 alumnes de 1r d’ESO de l’Escola Pia d’Igualada, acompanyats pels seus professors. Un dia després, ho han fet 90 alumnes de 4rt d’ESO de l’Escola Pia de Granollers, que venien des de Toulouse. L’equip de Lleure Jordi Turull els han preparat una sèrie d’activitats de lleure aprofitant l’entorn privilegiat del Parc Nacional de Monte Perdido i Ordesa. Si el temps ho permet, pujaran a la muntanya, faran la volta al llac o faran excursió en canoa. La neu, la convidada que no esperaven, serà, segur!, una font de diversió. Onze monitors i monitores de Colònies Jordi Turull, que durant l’estiu acompanyen nens de forma voluntària, treballaran amb ells.

Aquets grups, marxen divendres 23 però la casa no es queda sola! El divendres, i fins el dia 30 de març, arribaran els participants en els cursos de Monitors i Directors, que organitza adhara, l’escola de lleure. Els alumnes són joves que, el proper estiu, seran monitors de Colònies Jordi Turull i també alumnes de fora. Són cursos intensius i residencials en què quatre formadors capaciten i acompanyen aquells alumnes per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil -en el cas dels monitors- i en tasques de coordinació d’equips en activitats de lleure infantil i juvenil -als directors-.
El dissabte 24 i fins al dijous 29, conviuran amb ells 25 dels actuals monitors i monitores de Colònies Jordi Turull -en els seus Camps de Treball– i 30 futurs que participaran en el Sensi. Els Camps de Treball té el seu origen fa molts anys, quan calia reparar la Casa de Pineta -que va acollir les primeres Colònies l’any 1964-.
Com que l’alberg, un antic sanatori al Pirineu que obrí l’any 1931, havia estat abandonat per molts anys, calia pintar, arreglar parets i lliteres… L’any 1964, l’Escola Pia va comprar aquest sanatori i li va posar el nom en homenatge a un escolapi, Jordi Turull, mort pujant el Mont Perdut un any abans.
Ara, amb la Casa en bon estat, fan feines més puntuals com endreçar la sala de material però també aprofiten aquests dies per formar-se i actualitzar els seus coneixements sobre aspectes pràctics com la manipulació d’aliments o d’altres més de fons que ells mateixos escullen. Enguany, han decidit treballar el tema de gènere i de com treballar la igualtat amb els nens i nenes.
Sensi és per aquells monitors que es preparen per primer cop. Fan dues tandes de formació: aquesta de Setmana Santa és la més formativa i se’ls expliquen continguts similars als del curs de monitors. Aquests alumnes són nois i noies que, durant molts anys, han participat com a nens en Colònies JT. Ara han de canviar la seva visió per convertir-se en qui acompanyarà els propers nens.

Abans que ells i elles se’n vagin, les famílies començaran a arribar a la Casa per gaudir de les vacances de Setmana Santa. Són persones que, d’alguna manera i en la gran majoria, han estat vinculades a CJT o a la Casa de Pineta-. Finalment, dilluns de Pasqua tornarà la tranquil.litat a Pineta.

La Imma i el Pepe ho recolliran tot i dimarts tancaran la casa fins… els mesos de maig i juny en què altres escoles tornaran a omplir-la de vida! esperant el seu millor moment de l’any, el juliol, quan centenars de nens gaudiran d’una experiència de vida i natura a les Colònies Jordi Turull.

2018-04-12T11:04:38+00:00