Fa anys, a “casa” se’ns va presentar l’opció d’unes vacances “diferents”. Es tractava d’unes vacances “auto-organitzades i auto-gestionades” per a créixer en un ambient familiar, festiu i creatiu, en contacte amb la natura… Una continuació de l’educació en el lleure viscuda a l’esplai: PINETA.

Anàvem a una vall preciosa del Pirineu Aragonès, a una casa de l’Escola Pia tremendament generosa pel que fa a espais, serveis i entorn… i, d’entrada, ens va sorprendre l’acollida, la quantitat de jovent que hi havia i la pinya que feien, el “deixar-se anar” de tothom amb l’objectiu comú de passar-s’ho bé, el protagonisme que es donava a infants i a  jovent…

Pineta ens dona, en un ambient relaxat i de vacances, eines per a créixer en família. És una ocasió de compartir, durant uns dies d’estiu, un conjunt d’activitats, vivències, il·lusions, idees i valors amb persones amb qui t’uneixen, ho veus de seguida, moltíssimes coses. Pineta a acabat sent, per a casa, una “família de famílies” on la diversitat, el diàleg i el compartir ens a ajudat a créixer personalment i com a família.

Cada any la colònia s’estructura entorn d’un tema central escollit entre tots, que integra totes les activitats de la colònia i els dona sentit. Les activitats diàries s’estructuren en activitats de joc grupal, excursions, tallers, preparació en grups reduïts d’altres activitats,… i compta, també, amb estones dedicades al debat, l’espiritualitat i la reflexió.

La implicació de tothom -i sobretot del jovent- en la marxa general de la colònia, és el motor d’aquestes colònies. Tot es fa entre tots i el treball en comú és el que permet funcionar la colònia i ajuda a crear uns lligams que empenyen al jovent a tornar a Pineta. Aquest any, si no hi ha res de nou, hi tornarem. Ja fa uns quants anys i les nostres filles són les primeres de voler-hi anar per a trobar-se amb “la colla de Pineta”.

Una  frase del nostre primer any que sempre recordaré? “Pineta és la millor herència que deixaré als meus fills. Si mai tens un problema, compta amb la gent de Pineta. Sempre hi seran!”.

Podeu trobar més informació i el contacte a: https://coloniesfamiliarspineta.wordpress.com/