Vuit voluntàries viatgen a Mèxic i Senegal per descobrir noves realitats

Aquest estiu, educadors i educadores de l’Escola Pia se sumaran com a voluntaris als Caliveranos (Mèxic) i Colònies de Vacances (Senegal). L’objectiu d’aquest viatge és viure i fer viure un estiu diferent a desenes d’infants i joves vinculats a projectes escolapis, en espais vulnerables.

Tant a Senegal com a Mexicali, l’Escola Pia col·labora, a través del vincle de províncies de l’orde, amb diferents projectes educatius.

El voluntariat s’ha format, amb Adhara, en justícia global i lleure per entendre els contextos dels països i projectes que els acolliran amb la FES.

Les primeres voluntàries que es desplaçaran un estiu després de la pandèmia, provenen diferents escoles de l’Escola Pia. L’Alba Segarra (Escola Pia Granollers), la Berta Llopis (Escola Pia Sitges), la Laia Torres (Escola Pia Vilanova), la Sònia Escañuela, l’Helena Muñoz, la Mireia Carmona i l’Anna Pla (Escola Pia Luz Casanova) i l’Eloi Capdevila.

Allà duran a terme activitats de lleure i acompanyaran als infants i joves que tenen pocs recursos per gaudir de les activitats d’estiu. La intenció és que aquests viatges siguin un aprenentatge. Pels nens i nenes de Mèxic i Senegal, però sobretot, pels joves que viuran en una realitat molt diferent a la què estan acostumats aquí a Catalunya.