Tàrrega dedica una plaça al germà escolapi Gonçal Crespo

El passat 11 de setembre, coincidint amb l’Aplec de Sant Eloi, Tàrrega ha inaugurat una plaça dedicada al germà escolapi Gonçal Crespo Arce. Aquest espai reconeix la seva tasca mentre va formar part de la comunitat de l’Escola Pia de la ciutat entre els anys 1982 i 2005.

El germà Gonçal Crespo (1933-2009) va treballar a l’Escola Pia de Tàrrega durant 25 anys. El seu pas pel centre va deixar empremta en molts infants, que van gaudir de la seva atenció fins a l’extrem de dedicar-li aquesta plaça.

A l’acte d’inauguració d’aquest espai,  hi ha participat l’Eduard Pini, Provincial de l’Escola Pia de Catalunya. Ha mostrat el seu agraïment als responsables de la iniciativa i a totes les persones que ho han fet possible, com l’empresa Borges, que ha finançat l’obra.

A l’acte, també hi ha intervingut l’Alba Pijuan, alcaldessa de Tàrrega, que ha recordat el germà Gonçal com un escolapi molt apreciat per les famílies i els alumnes pel seu caràcter afable i proper i el Jaume Aligué, president de l’Associació dels Amics de l’Arbre, que ha agraït el suport de l’empresa Borges i l’AFA del centre educatiu de Tàrrega.

La inauguració de la nova plaça, de 120 metres quadrats, també ha comptat amb la participació de familiars de Gonçal Crespo, representants de la comunitat educativa de l’Escola Pia i Anna Perelló, antiga alumna de l’Escola Pia de Tàrrega que ha col·laborat en el disseny de l’espai.

Aquesta actuació ha esdevingut un mirador amb espectaculars vistes, a tocar també del tram del Camí de Sant Jaume.

A partir del segon 26 es pot veure el moment de la inauguració de la plaça en aquest vídeo de l’Ajuntament de Tàrrega.