Accions per la Pau: La guerra d’Ucraïna

Durant les darreres setmanes, escoles, les fundacions i entitats de l’Escola Pia s’han organitzat per buscar recursos que ajudin a la situació que viuen les famílies ucraïneses. Seguint la missió transformadora de l’Escola Pia, que s’enfoca en l’educació d’infants i joves en risc, s’han dut a terme activitats, reflexions i recollides que es destinaran a aquest mateix propòsit.

És evident que la situació bèl·lica que s’està vivint a l’est d’Europa, com moltes altres, ens travessa de ple en molts sentits. Des d’una entitat educativa com la nostra, l’eina principal que tenim per actuar davant d’aquesta situació és recollir i respondre les inquietuds dels infants i joves.

A través dels mitjans, molts alumnes senten a parlar de la guerra d’Ucraïna i els sorgeixen dubtes. Des de les escoles, a més a més d’educar per la pau cada dia de l’any, s’han organitzat activitats específiques per donar resposta a aquestes preocupacions. L’objectiu és educar persones amb un esperit crític i una mirada social i acollidora.

De fet, arran d’això ha sorgit la voluntat de grups d’estudiants i famílies que han organitzat activitats per recaptar recursos econòmics i poder-los aportar a diferents projectes d’acollida per a aquest col·lectiu.

És el cas de l’Escola Pia de Caldes que durant aquesta setmana han planificat un cicle d’activitats a l’escola amb presència d’alguns mitjans i personalitats d’entitats com Creu Roja, el Consolat d’Ucraïna i el Govern de la Generalitat.

Podeu veure aquí la crònica que n’ha fet VOTV.

També a algunes escoles han començat a arribar famílies emigrants d’Ucraïna i alguns dels menors ja formen part de l’alumnat de l’Escola Pia. És el cas de l’Escola Pia de Balmes, tal com ho van explicar als informatius de BTV. El passat divendres, la televisió barcelonesa, va visitar l’Escola Pia Balmes per relatar la història de dos infants ucraïnesos i en Lluís, la persona acollidora que narra el procés que han hagut de seguir.

A escala internacional, l’Escola Pia també està duent a terme moltes accions per tal d’acollir aquests infants i joves en risc. A les Escola Pia de Polònia -situades a Łowicz, Cracòvia, Poznań, Katowice i Rzeszów- les comunitats escolars han organitzat recollides d’aliments, medicaments, roba i econòmica, amb la qual van cobrint les necessitats més immediates de totes les persones refugiades.

A més a més les parròquies i comunitats de Rzeszów i Krakow-Wieczyńska,  s’han convertit en centres d’acolliment.

És en aquest context que qui vulgui participar en aquesta col·laboració, ho podrà fer a través d’aquest número de compte:
ES4601280362570100054673
BIZUM al número 02798

La recaptació s’enviarà íntegrament a les parròquies i comunitats de Rzeszów i Krakow-Wieczyńska per contribuir en les despeses d’acolliment de les persones d’Ucraïna que arriben.