Els alumnes de 6è de Primària d’Escola Pia Balmes treballen per la Beca Mexicali durant tot aquest curs amb la Fundació Educació Solidària. Entre d’altres activitats, aquest divendres 28 de febrer, van gaudir de la xerrada del Mario Soto, un dels voluntaris mexicans de Educación Solidaria en las Californias -contrapart a terreny de la Fundació Educació Solidària-.

En Mario els va explicar l’origen de la seva ciutat, Mexicali, que va néixer fa uns 120 anys gràcies a mil·lers de ciutadans xinesos, la presència de les diferents comunitats indígenes i les persones de diferents països que han ajudat a construir aquesta ciutat de frontera. La suma de tots, de les seves cultures i feina, ha fet d’aquest punt en mig del desert un punt de vida. Els prop de 90 alumnes de l’escola van poder fer preguntes per entendre millor aquesta realitat i els projectes que els escolapis tenen a la Baixa Califòrnia.