Alumnes de Primària de l’Escola Pia Balmes participen a la Beca Mexicali

/, Social/Alumnes de Primària de l’Escola Pia Balmes participen a la Beca Mexicali

Els alumnes de cinquè i sisè de primària de l’Escola Pia Balmes van participar en una petita xerrada sobre el que suposa ser nen i créixer a la frontera de Mèxic i Estats Units. Aquesta activitat s’emmarca en el projecte Beca Mexicali que es desenvolupa aquest primer trimestre de l’any. Una representant de la Fundació Educació Solidària els hi va explicar els projectes que els escolapis han posat en marxa per aquests nens, en concret les “escuelitas de tareas”, un projecte d’educació no formal comunitari amb més de 18 anys d’història a la Baixa Califòrnia, Mèxic.

A Tijuana i Mexicali, dues ciutats a la frontera de Mèxic amb Estats Units, i en els barris més difícils, prop de 300 nanos d’entre 6 i 12 anys, troben un espai segur per jugar, conviure i reforçar els coneixements que reben a l’escola dos dies a la setmana. Els seus mestres són voluntaris del mateix barri que tenen entre 13 i 17 anys. Junts aprenen i creixen, al marge d’una realitat dura de desarrelament, desestructura familiar, addiccions, exclusió o explotació laboral. Les mares i àvies coordinen aquestes escoles, recuperant així la seva estima i paper en una societat que tendeix a excloure-les per pobres i dones. Només la pròpia comunitat pot ser transformadora de la seva realitat. Aquest convenciment va portar els escolapis a fer realitat aquest projecte i, la Fundació Educació Solidària, vinculada a l’Escola Pia de Catalunya, els hi dóna suport.

Durant els mesos de febrer i març, els alumnes gaudiran d’altres activitats i xerrades per conèixer de prop aquesta realitat. Amb l’aportació econòmica de les famílies que participen en la Beca Mexicali, es compraran llibres nous pel “Rincón del León”, les biblioteques de les “escuelitas de tareas”.

2019-02-04T11:10:25+00:00