Nou material de Cultura Religiosa per a Primària

/, Papers, Pastoral, lleure i voluntariat/Nou material de Cultura Religiosa per a Primària

Estrenem material de Cultura Religiosa per a Primària. Jesús Nieto (Escola Pia Sarrià), la Carme Guardia (Pastoral Equip de Gestió de l’Escola Pia), la Maria Mercè Aixàs (Escola Pia Balmes) i la Josefina Jou (Pastoral Equip de Gestió de l’Escola Pia) han reelaborat el material de Cultura Religiosa (Cicle Iniciat de Primària), que han publicat amb Go Books. Aquest material, que neix de la revisió d’un material realitzat fa més de 10 anys també per professionals de l’Escola Pia, està a l’abast dels mestres de qualsevol escola que hi mostri interés. El treball anterior és utilitzat per la majoria de les escoles de l’Escola Pia però també pel Sindicat de mestres de l’escola pública o algunes escoles Vicencianes. A través de tres eixos: històries i personatges, signes i símbols i festes i celebracions, es treballen les tres religions monoteistes.

“La presència de l’ensenyament del fet religiós a l’escola respon, en primer lloc, a la importància que aquesta assignatura té dins l’educació, per tal que l’alumne pugui aconseguir un desenvolupament ple i integral de la seva personalitat. En aquest sentit, aquest projecte té en compte la realitat actual de les aules de Catalunya (que reflecteix la realitat del país) en què hi trobem la presència d’alumnes amb diverses tradicions religioses. Per aquesta raó aquest material treballa tant el cristianisme,com el judaisme i l’islam, i posa en relleu els elements comuns i els trets diferencials entre elles” expliquen els autors.

Material

Els elements que composen aquesta nova proposta són: la carpeta de l’alumne (que inclou 12 quadernets de treball independents) i una web (culturareligiosaprimaria.cat) que inclou les guies didàctiques per mestres, recursos com unes targetes de valors o materials complementaris i dues unitats de treball cooperatiu (Tradicions de Nadal i les figures del pessebre). Els autors destaquen aquesta proposta de treball per competències com una de les novetats, amb l’objectiu de treballar igual que treballen les altres matèries a l’aula actualment. D’altra banda, destaquen el treball de les diferents dimensions de la persona com l’espiritual o la social. A cada exercici, amb un petit símbol, es marca quina dimensió es treballa.

S’ha fet una forta aposta per un disseny modern i cuidat, amb unes il.lustracions boniques, que suposa un canvi visual espectacular comparat amb l’anterior edició.

2019-10-02T11:19:24+00:00