Demà 30 de gener és el Dia Escolar de la No Violència i la Pau. Per això, durant aquesta setmana els infants i joves de l’Escola Pia han estat celebrant el, ja tradcional DENIP. Una jornada de reflexió per comprendre què és la Pau.

Al llarg de tot aquest any, hem comprovat que la salut és un ingredient indispensable per a la Pau i que gaudir de bona salut -física i emocional- és un privilegi per els més afortunats. Per això, aquest any, ens hem fixat amb totes les persones que no tenen aquesta sort. Tots i cadascun dels grups bombolla de les escoles i les entitats d’Escola Pia han generat la seva pròpia farmaciola; un kit de salut per a la Pau.

A través de l’elaboració d’un pòster amb la PAU, els infants han reflexionat sobre com poden contruibuïr a la salut i a la pau. A les aules s’han creat debats sobre què vol dir salut, sobre diferents tipus de salut (higiene, salut emocional…) i han proposat petits granets de sorra per tenir un món amb més salut.

Depenent de cada etapa educativa els infants i joves han parlat sobre la salut del planeta, la salut a l’aula, com ens cuidem nosaltres, l’accés a la salut per a tothom, les cures i la salut emocional i el concepte de “sentir-se bé”.