Forma part del cartell de premis Sant Jordi, de l’Institut d’Estudis Catalans.

La Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya, i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, convoquen conjuntament una nova edició del Premi Joan Profitós. La finalitat del mateix és estimular la reflexió sobre les accions pedagògiques que malden per desenvolupar íntegrament la persona.

El premi rep el nom de Joan Profitós (1892-1954), escolapi, parvulista i pedagog que, gran promotor de la llengua i la cultura catalanes. Va ser autor de llibres de lectura i de narracions per a infants i el creador de la Biblioteca Pedagògica de l’Escola Pia.

Al llarg de 31 anys, s’han premiat obres d’àmbits tan diversos com les matemàtiques, l’educació física, la psicologia o els successius plans d’educació. Entre d’altres premiats, hi ha Francesc Torralba, per Pedagogia del sofriment; Xavier Blanch Gisbert, la reforma educativa dels noranta o les reflexions d’Andreu Clapés Flaqué a Jo també faig classes a la UAC. Miquel Àngel Prats i Fernández va ser el guanyador de la darrera edició per “10 lliçons per a un ús ètic, saludable i responsable de les tecnologies digitals”.

Consulta aquí les bases de la convocatòria

Jurat

El jurat del premi serà format per sis pedagogues i pedagogs de diferents universitats catalanes proposats per la Fundació Joan Profitós i la Societat Catalana de Pedagogia. En aquesta convocatòria, componen el jurat Joan Mallart (UB), com a president; Josep Gallifa (URL), Conrad Vilanou (UB), Elena Venini (URV) i Núria Rajadell (UB), com a vocals, i, com a secretari, Marià Baqués (URL).

Amb un import de 2.500 euros, el guardó reconeix assajos i estudis amb un contingut que giri al voltant de l’acció educativa. Aquest pot ser una reflexió pedagògica o bé una anàlisi d’aquest àmbit, escrits en llengua catalana.