En un any en què compartir es fa més complicat que mai, les escoles recorren a la creativitat per acostar el Nadal al barri, als pobles. Així, aquests dies al carrer Balmes de Barcelona, els vianants hi poden veure a les finestres un pessebre il·luminat a través de les finestres de l’Escola Pia.

La idea va sortir d’aquest projecte de l’Escola Pia d’Olot que van fer una aportació al Festival Lluerna. A més a més, cada etapa educativa ha aprofitat aquest projecte com a excusa per fer-ne diferents recerques i aprenentatges. Els alumnes d’infantil i primària, van reforçar la relació entre padrins i els alumnes de secundària han treballat les fases d’un procés creatiu de forma cooperativa.

“Volíem que tota l’escola fos una sola obra. Cada finestra de la façana que dóna al carrer Pare Roca, està il·luminada recreant una interpretació de l’obra d’Albers” Irene Bosch.

Alumnes i professors van quedar molt contents del resultat i l’Escola Pia de Balmes ha volgut repruduir la idea a les finestres de la seva escola per felicitar el Nadal i les festes a tots els veïns i veïnes del barri.

135 finestres que donen al carrer, un regal de llum al barri

L’equip es va engrescar de seguida i van fer una crida als artistes de l’Escola. Entre tots, han fet possible aquest mural de llum i color a la façana de Balmes.

Avui divendres 18 de desembre és l’últim dia per visitar l’espectacle.