WEBINAR: Canviar l’Escola o millorar-la? | LID Barcelona

LID Barcelona, el centre de lideratge de l’Escola Pia de Catalunya, ofereix un webinar gratuït entre l’Anna Jolonch, directora del centre, i Viviane Robinson.

Viviane Robinson, investigadora internacional i experta en lideratge educatiu, examina de manera exhaustiva, explica i il·lustra el procés de millora en l’educació.

Així doncs, durant la sessió, l’experta repassarà alguns dels temes que considera fonamentals respecte la transformació a l’aula.

El lideratge, imprescindible per a la millora

Fa només uns anys, el lideratge era una dimensió marginal de la gestió de les escoles, i ara s’ha convertit en una palanca imprescindible per a la millora educativa. Aquest procés ha coincidit amb una creixent demanda a les comunitats educatives de millorar la qualitat dels aprenentatges.

El focus són els alumnes

Robinson equipara el terme «millora» amb «impacte positiu en els alumnes». I això és bo perquè encara hi ha massa recerca educativa que separa el lideratge de l’ensenyament i l’ensenyament de l’aprenentatge.

Canviar sense saber què implica

Els líders, tant si són responsables de polítiques educatives com líders d’escoles, solen utilitzar l’enfocament de bypass. No fan una investigació rigorosa de les creences, els valors i les condicions materials que sostenen les pràctiques que volen canviar. Sense aquesta investigació, els líders del canvi no saben què implica fer el canvi que persegueixen.

Conèixer què genera els mals resultats

No podrem millorar res si no sabem primer què és el que genera els mals resultats. Moltes de les reformes són un fracàs perquè no han començat per dialogar a fons amb els agents que han de ser els promotors del canvi, i no es coneix prou el punt de vista dels mestres i els equips directius.

Compromís amb el canvi

A la vegada, Robinson rebutja una visió del canvi lineal i subratlla la importància que els líders treballin amb i a través d’altres persones per canviar el que coneixen, el que poden fer i fins i tot el que creuen i valoren.

No et perdis la conversa amb l’Anna Jolonch i la Viviane Robinson.

📆 31 de març
⏰ De 19h a 20h