Tanca el primer trimestre del pilotatge del projecte europeu CRISS

/, home_educacio, Papers/Tanca el primer trimestre del pilotatge del projecte europeu CRISS
Tancat el primer trimestre del pilotatge del projecte europeu CRISS d’innovació educativa i obert, des del passat 20 de març el termini per inscriure’s a la tercera edició del projecte.
CRISS té com a objectiu posar en marxa una plataforma digital per a l’adquisició, avaluació i certificació de la competència digital als centres d’educació de secundària. En aquest pilot hi participen més de 25.000 estudiants, 2.000 professors i 400 centres educatius de tota Europa durant el 2018-2019. D’aquests, diversos centres són de l’Escola Pia de Catalunya: des del passat octubre, alumnes de 4t d’ESO de Balmes, Mataró, Caldes i Sarrià. La participació d’Escola Pia de Catalunya en aquest pilot es concreta amb 500 estudiants, 30 professors i 8 centres educatius. De cara al nou trimestre, s’incorporen les nostres escoles de Balaguer, Igualada i Nostra Senyora i es farà un tasteig a Primària a Granollers i Mataró.
Ja que aquest any s’ha d’avaluar la competència digital dels alumnes a final de curs, les escoles implicades en el pilot podran utilitzar les eines d’anàlisi de la plataforma del projecte per a tenir una visió clara de l’estat de la competència digital tant a nivell d’alumnat com de promoció així com els diferents escenaris per treballar les 5 àrees de que es compon la competència.
Així mateix, el passat febrer, es va iniciar la segona edició d’un MOOC que permetrà adquirir les habilitats bàsiques per a conèixer i gestionar el pilot del projecte, la plataforma i el framework del projecte, que aporta una visió general del desplegament de la competència digital per poder ser avaluada des de totes les seves perspectives (5 àrees). Aquest MOOC ha estat dissenyat i distribuït per SANDETEL de la Junta de Andalucía, un dels partners principals i encarregat dels aspectes relacionats amb la difusió: captació d’escoles i professorat tant pel pilot onsite -de les nostres escoles- com l’online.

CRISS

L’Escola Pia participa en el projecte CRISS d’innovació educativa, finançat amb el suport de la Comissió Europea (programa Horizon 2020) .

CRISS és un projecte tecnològic i social que permet practicar la docència de la competència digital (definida per diferents subcompetències i criteris d’assoliment) amb eines d’avantguarda i millorar aquest model d’ensenyament, certificar les competències dels estudiants i oferir-los un projecte tecnològic que fomenta la creativitat i la col·laboració. El projecte permet accedir a continguts i recursos actualitzats, per a mestres i alumnes.

El professorat i els centres educatius disposen de dinamitzadors, formació online a través d’un MOOC (curs online massiu i obert), recull d’activitats per a programar els continguts, eines per confeccionar activitats a mida, suport i una comunitat de professionals de tota Europa.

La participació en el projecte garanteix l’accés a la formació i a les tutories en línia, es promouen les activitats participatives entre usuaris amb els fòrums i seminaris i tot el contingut es genera segons les necessitats i els interessos dels usuaris.

Actualment, el consorci (partners que participen en el projecte), està format per 15 institucions -escoles, empreses i universitats- d’arreu d’Europa, amb diferents tasques per a compartir i col·laborar.

Més informació:

Article Diari de l’Educació

Si formeu part de l’Escola Pia i voleu conèixer el projecte més a fons, teniu un espai habilitat a la intranet: cliqueu aquí!

2019-03-22T07:50:38+00:00