“L’Aprenentatge Cooperatiu és l’única manera de fer possible aules inclusives, en un model d’escola que acull a tothom” Mila Naranjo

Aquest dissabte 20 de novembre, l’Escola Pia de Catalunya ha organitzat la cinquena edició de la Jornada Summem, aquest any també en línia. La trobada, liderada per l’Àrea de Pedagogia i Innovació, ha reunit a més de 450 docents de diferents escoles de Catalunya, València i les Illes Balears.

La Mila Naranjo, professora de la Universitat de Vic, ha estat la ponent convidada d’aquesta Jornada. En la seva intervenció sobre l’Aprenentatge Cooperatiu (AC) ha destacat que “estructurar l’aprenentatge de forma cooperativa és l’única manera de fer possible aules inclusives en un model d’escola que acull a tothom”. La professora de la Universitat de Vic ha argumentat les raons fonamentals de l’aplicació de l’AC i totes aquelles competències que promou aquest nou model per aprendre.

Aspectes com l’assoliment de les competències comunicatives i socials, l’autonomia o una major salut psicològica són alguns dels principals arguments que ha exposat la ponent de la Universitat de Vic, que ha acabat la Jornada afirmant que “amb l’Aprenentatge Cooperatiu a les aules i a les escoles aconseguirem una societat més inclusiva”.

Després de la ponència, a través d’una taula rodona amb la mateixa Mila Naranjo, el Jordi Rojas i el Joan Muntané, professors de l’Escola Pia, i amb la moderació de l’Elisabet Moreras, de l’equip de l’Àrea de Pedagogia i Innovació de la institució, s’ha aprofundit en el debat sobre l’Aprenentatge Cooperatiu a partir d’exemples i opinions reals enregistrats a diferents grups i etapes d’algunes escoles.

Els participants també han pogut traslladar les seves preguntes concretes a la ponent i a l’equip pedagògic a través del xat de la plataforma a través de la qual s’ha desenvolupat la Jornada.

En nom de l’Escola Pia, el seu director general, Antoni Burgaya, ha donat la benvinguda als participants, recordant que “el propòsit final de qualsevol canvi o procés de transformació és que els nostres alumnes aprenguin més i millor”.