L’Alumnat del PFI de Luz Casanova tanca el seu primer trimestre!

/, Papers/L’Alumnat del PFI de Luz Casanova tanca el seu primer trimestre!

Sabeu que és una Restart-Party?

Els 15 alumnes d’Arts Gràfiques i Serigrafia (PFI) de l’Escola Pia Luz Casanova ja en són uns experts. Durant el seu primer trimestre de classe, han treballat al voltant d’aquest esdeveniment en què voluntaris amb habilitats tècniques ajuden als participants a aprendre a reparar els seus aparells elèctrics i electrònics fets malbé. Volen que la seva escola sigui seu d’una de les trobades: en grups de cinc, han preparat un projecte per aconseguir dissenyar, produir i coordinar l’esdeveniment.

Cada grup ha creat una empresa, pensant un nom i un logo, han preparat una presentació, una proposta comunicativa i un vídeo. Durant un matí, aquest 18 de desembre, i davant quatre professionals del sector de la Comunicació i l’Educació, han defensat la seva proposta.

“Volíem oferir als nostres alumnes l’oportunitat que visquessin un espai més formal on no s’han trobat mai -una exposició davant un jurat!- i que s’enfrontessin a tasques que mai els hi havien demanat” explica Adrià Dachs, tutor i responsable d’aquest curs, qui afegeix que també tenien una segona motivació: “Que veiessin que treballar en grup per assolir un objectiu tots junts, tot i ser complex en un projecte d’aquestes característiques, és interessant.”

Dels tres projectes, un ha resultat l’escollit: ara, tot el grup classe treballarà en aquest. Es començarà la preproducció de l’esdevinement, contactant amb Restart-Barcelona. A finals de març, cal tenir tot planificat i… l’objectiu és celebrar aquesta festa al pati de l’Escola Pia Luz Casanova el proper mes de juny. Una festa oberta al barri i a la ciutat, per passar-s’ho bé, per aprendre i per treballar per la sostenibilitat i el medi ambient.

PFI de l’Escola Pia Luz Casanova

El passat dos d’octubre, 16 alumnes van començar aquesta formació. Són la primera promoció i l’objectiu, “més enllà del que planteja el currículum a nivell tècnic o de coneixements, és donar una segona, tercera… o les que calgui, oportunitats a uns joves que no han assolit l’ESo. Han cregut que el seu camí s’havia trencat i no! A més, pretenem treballar l’autoestima i la relació positiva amb el centre escolar. Aquí no estan marcats, creiem en el seu potencial i busquem la seva continuitat educativa.

2019-01-14T13:24:30+00:00