La Jornada Escola Pia dedicada a la salut mental d’infants i joves

L’Escola Pia de Catalunya dedica la seva 34a Jornada Escola Pia a la Salut Mental dels infants i joves.

El passat dissabte 21 de maig, es va celebrar una nova edició de la Jornada Escola Pia. Una trobada, en línia, dedicada a tractar un dels temes que més preocupen a la comunitat educativa dels nostres temps. Sense cap mena de dubte, la salut mental és una de les fixacions dels equips psicopedagògics de les escoles. I és que, sobretot després de la pandèmia, han aparegut molts casos nous de malalties mentals i d’altres, s’han agreujat.

En aquest sentit, des de l’Escola Pia, es vol seguir treballant en l’acompanyament per tal que els joves se sentin en espais segurs dins les escoles.

La Mireia Garriga, responsable de l’àrea jove de les fundacions de l’Escola Pia i en Roger Bernet, coordinador de secundària de l’Escola Pia Sant Antoni, van ser els encarregats de conduir aquesta cita formativa que va tenir gairebé 400 persones connectades.

En la part central de l’acte, l’Anna Rigat, psicopedagoga de l’Escola Pia d’Olot i de Salt, en Lluís Lalucat, psiquiatra i director mèdic del Centre d’higiene Mental de Les Corts i la Montserrat Dolz, cap de l’àrea de Salut Mental de l’Hospital Sant Joan de Déu, van oferir contingut en torn a la temàtica de la salut mental. Posteriorment, van participar en una taula rodona que resolia dubtes i qüestions que els espectadors van anar realitzant a través del xat.

“No hi ha salut si no hi ha salut mental ” Lluís Lalucat

La trobada també va comptar amb la presència, en línia, del P. Provincial de l’Escola Pia de Catalunya, Eduard Pini, qui va fer esmena a la diversitat i riquesa de l’Escola Pia. Amb aquesta idea, introduïa un dels vídeos estrella de l’acte. El Manifest de l’Escola Pia.

Durant la jornada va haver espai per l’entrega dels Premis Josep de Calassanç. Un agraïment a la tasca desinteressada de professionals de la institució que hagin impulsat algun projecte dedicat als infants i joves més vulnerables.

Després d’unes paraules del Director General de l’Escola Pia, Toni Burgaya, els espectadors van poder gaudir d’un petit regal virtual. Un vídeo còmic de l’Alumni Julen Gerrikabeitia, que responia a l’encarrec de fer una cançó sobre l’Escola Pia… al seu estil!