Amb el títol ‘Ciència, Llengua i Discurs. 75 accions lingüístiques per ensenyar a pensar Ciència”, Jordi Domènech i Casal ha obtingut el premi de la XXXIa edició dels Premis Joan Profitós d’assaig pedagògic. Amb un treball que ofereix una proposta pedagògica i innovadora adaptable a les classes de ciències i llengües a l’ESO a fi que l’alumnat desenvolupi habilitats cognitivolingüístiques en diferents àmbits discursius.

Els premis, en col·laboració amb la Societat Catalana de Pedagògica, han sigut lliurats aquesta setmana en un acte al qual hi van assistir en Toni Burgaya, director general de l’Escola Pia de Catalunya i la Meritxell Ruiz, cap de recursos de la institució.

El jurat, format pel Sr. Joan Mallart, com a president, la Sra. Elena Venini, la Sra. Núria Rajadell, el Sr. Josep Gallifa, el Sr. Conrad Vilanou i el Sr. Marià Baqeués com a secretari, han concedit una menció honorífica al treball lliurat per Joan Gómez i Segalà. L’autor defensa la llibertat d’ensenyament religiós com un exercici de drets fonamentals a través de l’assaig que ha titulat ‘La religió ja no és el que era. Crònica de la formació en diversitat religiosa per a mestres’. El treball ofereix reflexions per al tractament de la diversitat religiosa del nostre país en les seves implicacions en l’àmbit educatiu.