La IX Mostra Audiovisual ja té guanyadors i guanyadores!

//La IX Mostra Audiovisual ja té guanyadors i guanyadores!

La IX Mostra Audiovisual Josep Maixenchs 2019 ja té guanyadors i guanyadores!

El passat 23 de maig, als Cinemes Girona de Barcelona, es va celebrar la festa d’aquest esdeveniment que convoquen Escola Pia de Catalunya i ESCAC per l’alumnat d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius. Els alumnes i professors de l’Escola Pia Luz Casanova van ser presentadors i presentadores de l’acte.

El jurat, presidit pel director de cinema Dani de la Orden i format per professionals de la publicitat, la televisió i el setè art, van seleccionar quatre guanyadors artístics (un per categoria), entre 19 finalistes. S’havien presentat 76 treballs.

• Categoria Videoart: Feeding (Escola Pia Nostra Senyora). L’experiment de crear un Fashion Film d’una marca feta des del reciclatge i sostenibilitat.
  • Categoria Espot: Reyes Caídos (Escola Pia Sant Antoni). L’espot representa una partida d’escacs plena de paral·lelismes amb la guerra i les morts que aquesta suposa. No serà una partida d’escacs normal i corrent degut al simbolisme que hem volgut donar a cada element de l’espot. Amb aquest espot hem volgut fer una crítica a la crueltat de la guerra i al fet que és un sense sentit, ja que com bé diu la frase final; “En la guerra no hay vencedores, hay vencidos”.
  • Categoria Documental: Una altra mirada (Escola Pia Nostra Senyora). Una altra mirada és un petit documental que tracta sobre l’autosuperació d’en Bernat, un jove de trenta anys que ens
    explica la gran pèrdua que canviaria per sempre la seva vida al primer any de carrera.
  • Categoria Ficció: Meva (Escola Pia Santa Anna-Mataró). Imagina que la part negativa dels teus pensaments es personifica, estaries disposat a conviure amb tu mateix/a? La Bruna
    és una noia adolescent diferent a la resta, els seus problemes es troben a casa, on té la seva germana gran, l’Alex, que li fa portar una vida complicada. Un dia coneixerà al Lluc, que l’ajudarà a sortir de la seva rutina i viure una vida amb més alegria. Tot i així l’Alex no pararà de turmentar-la.

Un jurat d’experts en videojocs van reconèixer com guanyador en la seva categoria:

Guanyadors i guanyadores gaudiran d’una beca SUMMER School de l’ESCAC.

Durant la festa, es van visionar tots els treballas finalistes: el públic va atorgar els seus propis guardons. Els guanyadors i guanyadores assistiran a la Semana del Cine Fantástico y de Terror de Sant Sebastià.

• Vídeoart: Feeding
  • Documental: Una altra mirada