Després de les vacances els claustres, els diferents equips d’educadores, personal d’administració i serveis, ja es preparen per obrir les portes al curs 2021-2022. Dilluns 13 les aules de l’Escola Pia s’ompliran amb més de 20.000 alumnes i usuaris de les fundacions d’acció social de la nostra institució.

El passat dilluns 30 d’agost, però, els equips directius de les escoles i entitats ja van arrencar motors amb la reunió inicial on es va donar el tret de sortida amb algunes informacions clau del nou curs i una ponència de l’Alfons Cornella. L’expert en ciència, tecnologia i innovació va donar algunes pistes sobre com ha d’ésser l’ensenyament en temps de canvis en una ponència titulada: Engrescar humans en un món de màquines intel·ligents.

En la seva intervenció, molt ben valorada pels assistents, l’Alfons Cornella en ha fet reflexionar sobre quin és actualment -i en el nostre context- el valor de l’educació. Per a ell “estem en un moment fascinant de la història, en el que comptem amb molta gent molt preparada per canviar el món”.

Entre els principis globals actuals, el ponent va constatar que tenim un sol planeta i, per tant, la importància de connexió amb la natura per la nostra supervivència; que dins d’aquest únic planeta hi ha diferents models de móns i molt diverses realitats, entre elles les virtuals, un dels terrenys en els que les noves generacions hauran de trobar l’equilibri.

I precisament en aquest món en el que vivim és on l’Alfons Cornella s’imagina un futur de convivència entre els humans i les màquines. Un món de màquines en el que ens cal desenvolupar al màxim aquelles capacitats pròpies del humans. Entre aquestes, el ponent va animar a l’audiència a estimular la curiositat, a fer-se preguntes, a promoure la imaginació i la creativitat, a treballar la memòria i la empatia.

En definitiva, una gran oportunitat d’educar per apoderar i en el que el mestre és qui engresca, inspira i dóna capacitats, acompanyant en el descobriment del talent dels seus alumnes.