Futbol solidari per l’educació d’infants i joves de Sokone

El cap de setmana 5 i 6 de març l’Escola Pia Santa Anna acull les XXVI jornades del Futbol Solidari. Una activitat organitzada pel Grup d’Esplai l’Erol de Mataró, amb el suport de l’escola, altres entitats i diversos comerços de la ciutat. Aquest any a causa de la gran allau de contagis del Covid-19, l’organització s’ha vist obligada a aplaçar les jornades plantejades pel 18 i 19 de desembre.

Principalment, l’objectiu de les jornades és aconseguir fons econòmics per a un projecte coordinat per l’Associació d’Amics de l’Escola Pia del Senegal que guany el destinem a l’Escola Pia de Sokone. Durant el Futbol Solidari de l’any passat es van aconseguir 2.897,00€ que van permetre contribuir el cost de l’ensenyament de l’Escola Pia de Sokone. L’objectiu d’enguany és aconseguir fons econòmics per poder dotar les aules de l’escola de material informàtic. Ordinadors, teclats, ratolins… tot aquest tipus de material permet als infants i joves de Sokone desenvolupar els seus coneixements educatius.

En aquest sentit, ja fa més de vint-i-cinc anys que se celebra aquesta trobada solidària. Unes jornades esportives on els participants paguen una simbòlica quantitat per poder inscriure’s i jugar a futbol. En aquest sentit, i al marge dels partits del futbol, durant tot el cap de setmana s’organitzen altres activitats obertes a tothom. Algunes de les activitats són gratuïtes i d’altres tenen un cost per contribuir a la causa.

Entre d’altres, durant el cap de setmana es duran a terme les següents activitats: Pintar cares dissabte el matí i un torneig de FIFA. El dissabte a la tarda; una taula rodona dels 20 anys dels AAEPS, diumenge el matí; taller de química i bingo, i finalment, diumenge a la tarda tindrà lloc el tancament de les jornades amb el repartiment de premis als equips guanyadors d’aquest any i el recompte dels fons econòmics recaptats.

Tanmateix, podeu trobar tots els detalls sobre les XXVI Jornades de Futbol Solidari així com tota la informació relacionada amb el projecte estan disponibles a la pàgina web futbolsolidari.org.