• En el marc de la 10a edició del concurs, el compromís de col·laboració permetrà fer créixer aquest projecte comú.
  • L’acord tindrà vigència pels pròxims cinc anys, fins al 2025.

En el 10è aniversari de la Mostra Audiovisual Josep Maixenchs, l’Escola Superior de Cinema de Catalunya i l’Escola Pia de Catalunya, confirmen un acord per fer créixer el concurs de projectes audiovisuals que va néixer com a projecte comú l’any 2010.

El passat dia 11 de gener en Toni Burgaya, director general de l’Escola Pia Catalunya i en Sergi Casamitjana i Melich, director de l’ESCAC, es van reunir per signar un conveni que compromet a les dues entitats educatives a seguir col·laborant en aquest projecte que fa deu anys que va néixer de la mà de l’antic escolapi i fundador de l’escola de cinema, Josep Maixenchs.

La mostra, que enguany se celebrarà a l’auditori de l’espai Caixa Fòrum a Barcelona, manté la finalitat des del seu inici de promocionar l’interès dels estudiants pels mitjans audiovisuals, incentivar la creativitat, augmentar el coneixement dels estudiants sobre l’elaboració de productes audiovisuals així com donar a conèixer la tasca feta a les escoles en l’àmbit audiovisual.

En arribar a la primera dècada, el concurs audiovisual, es fa gran i s’obra a tota la comunitat educativa que compti amb estudis artístics, creatius i d’audiovisuals des de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior.

Els projectes guanyadors – pel jurat o pel públic – rebran un beca per la Summer School que ofereix l’ESCAC i un viatge a un festival nacional de cinema, respectivament.