//Dos Itineraris SUMMEM de Secundària, a Balmes i Granollers, acaben amb exposicions en espais públics de ciutat

Una exposició de la situació dels refugiats arreu del món a la plaça Gal·la Placídia de Barcelona dels alumnes de 1r d’ESO d’Escola Pia Balmes, i una exposició sobre el model de consum actual i les seves conseqüències al museu de Ciències Naturals de Granollers dels alumnes de 2n d’ESO de l’Escola Pia de Granollers, són dos productes finals de dos Itineraris d’Aprenentatge realitzats aquest 3r trimestre.

L’alumnat de 1r d’ESO de Balmes ha estat treballant un itinerari sobre els refugiats. Aquest els ha portat a descobrir la situació de molts d’aquests nens als camps de refugiats de Grècia. Amb la col·laboració de l’ONG “Amb les teves mans” i de la Comissió de Refugiats de l’Escola, s’han proposat fer arribar aquest estiu tota l’ajuda que estigui al seu abast. Per això, aquests propers dies es farà una recollida de material i de diners que aquest estiu portaran a Grècia diversos voluntaris (entre ells dos companys de l’Escola). L’exposició explica la situació dels refugiats arreu del món, i és la culminació del treball de l’Itinerari de les últimes setmanes.

A Granollers els alumnes de 2n d’ESO han treballat un Itinerari d’Aprenentatge sota el títol: «Tu compres, tu decideixes, tu modeles el món?». L’exposició que han preparat, que és el producte final de l’Itinerari i que es pot visitar al Museu de Ciències Naturals de Granollers, intenta contestar alguna de les següents preguntes: És possible un nou model de consum crític i responsable? Som conscients dels criteris que seguim a l’hora de comprar i quines en són les conseqüències ambientals i socials? El futur del planeta depèn en alguna mesura dels nostres actes de consum?

Aquests són dos bons exemples d’Itineraris d’Aprenentatge i de productes finals. Combinen continguts d’aprenentatge de diferents àrees, Socials, Llengua, Matemàtiques, amb uns aprenentatges de caire social, amb un compromís amb els més desafavorits i l’entorn

2017-07-21T11:49:00+00:00