Obrim aquest espai per mantenir-vos informats del dia a dia de les comunicacions més rellevants respecte a la contenció del virus Covid-19.
Actualització 12/3: El conseller d’educació comunica l’ordre de tancament de les escoles a partir del dilluns. Els equips directius i la institució estem treballant per oferir a tots els alumnes i famílies solucions en consonància amb la situació. Mantindrem informats i informades a través dels canals habituals.
Actualització 11/3: A partir de demà l’escola Pia d’Igualada romandrà tancada, seguint la recomanació de les autoritats sanitàries de la Generalitat de Catalunya.
Actualització 9/3: Les autoritats ens expliquen que el Covid-19  és tan nou que els científics estan investigant com es comporta. Encara que això pot generar inquietud, és important saber que moltes persones estan treballant-hi.
Hores d’ara ens informen que el risc de contagi es baix, inferior al risc de contagiar-se de la grip comuna. I que en el en cas de contagi, la malaltia molt probablement serà lleu (malestar general, febre, tos) com passa amb la grip.

En els casos que les autoritats mèdiques aconsellin  mesures d’aïllament, cal tenir present que aquestes són importants de cara a evitar la propagació del nou Coronavirus. Així doncs, si ens trobem davant d’una recomanació d’aïllament caldrà situació caldrà  atendre-la.

Què cal fer si el meu fill/a:

1. Ha tingut contacte directe amb una persona que ha donat positiu de Coronavirus.
– Informar a l’escola de la situació.
– Seguir la recomanació de les autoritats sanitàries d’aïllament domèstic.

2. Ha tingut contacte indirecte amb una persona que ha donat positiu en la infecció del Coronavirus.
– L’aïllament de l’alumne/a serà decisió dels tutors legals. En aquests casos, les autoritats sanitàries no demanen cap mesura específica.

I recordeu:
– Els aïllaments es donen per indicació mèdica, i aquesta s’ha d’atendre per evitar la propagació del virus
– Per evitar aquesta propagació als llocs de treball i a les escoles, cal seguir les recomanacions higièniques
  • Rentar-se sovint les mans
  • Si tossiu o esternudeu,tapeu-vos la boca i el nas amb mocadors de paper o amb l’avantbraç i renteu-vos les mans de seguida.
  • Evitar compartir menjar, estris i altres objectes sense netejar-los degudament.