Celebrem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau amb una “càpsula del temps”

/, home_educacio/Celebrem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau amb una “càpsula del temps”

Es tracta d’una activitat sorgida del treball dels alumnes que, per primera vegada, es farà conjuntament a totes les nostres escoles, 20 a tot Catalunya. A la “càpsula del temps” es guardaran dibuixos, poemes, vídeos i altres treballs de reflexió sobre la No Violència i la Pau. D’aquí a 5 anys, el 2024, cada escola obrirà la seva “càpsula” per treballar sobre les idees que s’hi van guardar i la situació real del moment.

El proper dimecres, 30 de gener, se celebra el Dia Escolar de la No Violència i la Pau, en commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Per aquest motiu, l’Escola Pia organitza cada any activitats diverses de reflexió sobre la pau i els drets humans en el nostre món.

Enguany, per primera vegada, totes les escoles realitzaran una mateixa activitat, la “càpsula del temps”, sorgida del treball conjunt dels delegats i delegades de cada escola i al consell de delegats de l’EPC. Tot l’alumnat ha reflexionat sobre com s’imaginen el món d’aquí 5 anys pel que fa a la Pau i han elaborat algun producte (dibuixos, poemes, vídeos, collage….) que guardaran dins de la “càpsula” de cada escola durant els propers 5 anys. L’any 2024 a cada escola s’obriran les càpsules i es treballarà amb les idees que s’hi van guardar i la situació real del moment.

Algunes de les activitats…

• A Granollers: es llençaran cap a dins de la càpsula avions de paper on hi hauran escrits els compromisos que cada alumne ha pres sobre la pau.
  • A Sabadell: treballen grans i petits conjuntament,resseguiran les seves mans i hi escriuran com s’imaginen la pau en 5 anys. Es guardaran dins una càpsula decorada i s’eleverà amb una politja fins al punt més alt de l’escola.
  • A Sitges: cada classe fa un mural amb paraules, dibuixos, fotos, poemes…..que es guardarà a la càpsula a la celebració conjunto al pati d’ 11 a 12,30h.
  • A Nostra Senyora: individualment o en petit grup, elaboren un text, dibuix, video, cançó….que es guardarà en una càpsula virtual (filmació i scanner) i en una de física.
  • A Sarrià: cada alumne elabora un dibuix i durant la celebració els posaran dins la càpsula mentre llegeixen alguns missatges de pau.
  • A Igualada: un grup d’alumnes faran unes mini representacions teatrals, després cada grup SUMMEM escriurà desitjos de pau inspirats en les representacions. Es guardaran dins la càpsula, que serà visible a l’escola durant els propers 5 anys.
  • a Sant Antoni: en un post-it cada alumen escriurà un petit text, un dibuix, una paraula, amb tots els post-its de la classe es farà un pòster a l’aula (formant paraula, símbol…)  A les 11.30, es baixa al pati, on acompanyats de la batucada, s’aniran llegint alguns missatges de cada grup mentre es guarden dins la caixa creada per un grup d’alumnes.
  • A Terrassa: a cada classe hi ha un pot amb missatges, es realitzarà un pòster i mentre es llegeixen misssatges de pau, es guardaran dins el Pou de la Pau del pati. Al vespre es convidarà a les famílies a fer una reflexió similar sobre la pau.
  • A Vilanova:  es realitzaran dibuixos a totes les aules que posteriorment es guardaran dins d’un bagul.
2019-01-24T12:45:01+00:00