Ahir en Toni Burgaya, director general de l’Escola Pia de Catalunya, i en Jaume Montsalvatge, director pedagògic de la institució, van participar del grup de treball d’educació per tal de recollir propostes que constin en el document final “Catalunya 2022”.

El juny passat el Govern de la Generalitat va aprovar l’estratègia “Catalunya 2022”. Un document que pretén analitzar els escenaris post COVID-19 i nous projectes i propostes de futur. Aquest document s’està treballant per àmbits. En el cas de l’educació és la Coral Regí, directora de l’escola Virolai, l’encarregada de liderar aquest procés de reflexió i construcció a través d’un comitè d’experts no vinculats a la política.

Per aquest motiu, ahir, càrrecs de diferents institucions educatives es van trobar a les instal·lacions d’Escola Pia per debatre i aportar propostes de millora en aquest àmbit. A més a més dels representants de l’Escola Pia de Catalunya i la mateixa Coral, la trobada també comptava amb la presència d’Enric Masllorens, director de Jestuïtes, Oriol Blancher, director general de l’IPSI i Modest Jou, director general de la FEDAC.

Amb l’objectiu de compartir i sumar, van posar sobre la taula temes candents com ho són la formació inicial dels i les mestres, la proposta d’un currículum més obert i diversificat o l’infrafinançament que viu l’escola concertada. Sobretot per veure quins són els temes més urgents per a canviar en els anys vinents en l’àmbit de l’educació.

Amb aquesta iniciativa, el Govern vol liderar una estratègia nacional de consens que impliqui tothom. Es vol implicar talent d’àmbits ben diversos, no només de diferents disciplines del coneixement sinó també de diferents realitats socials i culturals.

La previsió és que el document final es presenti abans de la primavera de 2021.