El proper 20 d’abril, durant tot un matí, prop de 1.200 alumnes de 1r de Batxillerat viuran una jornada de reflexió diferent, un espai obert amb companys i companyes que no són els habituals, per parlar d’un tema que ells mateixos han escollit: “sexe, gènere, persona”.

Com explica l’Alfred Aguilar, professor de Filosofia de l’Escola Pia de Sitges, “habitualment no qüestionem què vol dir ser dones o ser homes, i donem per descomptat que és fruit de processos biològics. Haurem de començar a acceptar que el gènere té molt de construcció cultural i que pot establir diferències i desigualtats entre dones i homes” i per això, aquesta jornada, es sobre aquesta qüestió que té una clara dimensió social: el reconeixement i respecte per les diferències de gènere.

Quatre seran les escoles que acolliran aquesta trobada: Sarrià, Sitges, Nostra Senyora i Terrassa.

Fem Àgora va néixer de la demanda dels alumnats, que van recollir els professors de Filosofia, demanant un espai de trobada conjunta on conèixer i debatre qüestions filosòfiques. “Aquest desig  va ser vist com una oportunitat i un repte: obrir les aules de Filosofia i portar-les allà on van néixer, a l’àgora pública.