La Xarxa Alumni d’Escola Pia creix amb el projecte d’ambaixadors

Un grup d’ambaixadores i ambaixadors d’Escola Pia han recorregut les aules de segon de Batxillerat i algunes de 4t d’ESO per explicar als companys i companyes a punt de graduar-se que entraran a formar part d’una comunitat molt gran d’antic alumnat de diferents generacions i per tot Catalunya i que, a través de la Xarxa Alumni, hi poden continuar vinculats i creixent amb nosaltres!

Aquests ambaixadors saben bé de què parlen perquè tots van passar per aules de l’Escola Pia i hi continuen vinculats.

15 anys, 5.475 dies, 788.4000 minuts… o el que és el mateix, el temps que un alumne de P3 a 2n de Batxillerat passa vinculat a la seva escola. Altres alumnes hi passen menys temps però tant uns com altres, viuen anys cabdals entre els seus companys i els docents. I d’un dia a un altre, res! La Clara González, coordinadora de Batxillerat a Escola Pia Sant Antoni, comenta que “el fet de potenciar que els joves que han passat per l’Escola Pia, alguns durant 15 anys, continuïn mantenint un vincle amb l’escola és bo. Poden aportar experiència a nous alumnes, poden organitzar trobades entre antics alumnes per recordar experiències viscudes… És una forma de no passar del 100% d’implicació al 0% en un dia.”

Amb aquest objectiu neix el projecte ambaixadors que, per segon any consecutiu, porta a les aules antics alumnes per compartir el seu testimoni amb els futurs alumni. A més, els mostren, a través d’un qüestionari lúdic que responen plegats, la diversitat de l’Escola Pia així com les propostes que els pot oferir a partir del moment que deixin la seva escola per anar a la universitat, a un cicle o al món laboral.

Els ambaixadors i ambaixadores són joves que es van graduar a cada escola en els darrers dos anys i, que de manera voluntària, accepten participar en dues sessions de formació i visitar la seva antiga escola per compartir la seva vivència.

“Els qui s’hi apunten tenen aquesta motivació de no tancar pàgina amb l’Escola Pia”

En Pol Alberich ha participat en el projecte els dos anys. En Pol va estudiar fins a 4t d’ESO a l’Escola Pia Luz Casanova, d’allà va passar a Nostra Senyora i avui acaba els seus estudis d’esport a l’Escola Pia Sarrià. El passat 20 de maig, amb la companya Laura Navarro, van tornar a la seva escola per compartir amb l’alumnat que acabarà al juny “qui som i la nostra història. Els vam explicar què és l’Escola Pia més enllà de la seva escola, quantes n’hi ha per tot Catalunya i, com que Luz Casanova acaba la seva oferta a 4t d’ESO, a quina de les nostres escoles poden continuar estudiant. També els vam compartir alguns detalls sobre les fundacions d’acció social” i a més els van fer entrega d’un mosquetó institucional. “El mosquetó serveix per anclar-se a les cordes i, per a nosaltres, és una manera d’enganxar-te a la corda de la classe, de continuar vinculat un cop te’n vas de l’escola, portant-lo a sobre o tenint-lo a casa”, explica en Pol.

Coincideix amb la Clara que aquesta iniciativa permet “ensenyar a l’alumnat que un cop acaben en la seva escola, no cal que se’n vagin de la xarxa Escola Pia. Poden continuar-hi vinculats fent voluntariat a les fundacions, estudiant en una altra Escola Pia… Això et nodreix, com en el meu cas, que després de deixar la meva Escola Pia de sempre, la Luz Casanova, he passat per altres dues. Ara, formo part de la Xarxa Alumni i això m’ha vinculat amb altres companys i companyes d’escoles com la d’Olot”.

La Clara afegeix que el projecte ambaixadors també “aporta a l’escola poder comptar amb una xarxa de persones que comparteixen uns valors i una manera de fer “d’Escola Pia” ja que les dades de tot l’alumnat que acaba es recull en una base per tal de mantenir el contacte i estrènyer el vincle. Aquests alumni inscrits a la Xarxa són “un conjunt de persones que poden ser el punt de partida per organitzar trobades, reflexions, posada en comú d’experiència com a famílies, com a professionals… que poden ajudar en un moment donat en la tasca habitual de l’escola. Podria ser el punt de partida quan es busca professionals diversos, fins i tot es pot crear una borsa de treball d’antics alumnes.”

“Sabem que els qui s’hi apunten tenen aquesta motivació de no tancar pàgina amb l’Escola Pia”, afegeix.