/, home_educacio, Papers/Alumnes d’ESO de Sarrià, finalistes del 20è concurs de Fotografia Matemàtica de l’ABEAM

La fotografia titulada “Quan amb Tales ens podem ficar dins d’una ampolla” ha estat seleccionada com a finalista en el 20a edició del concurs de fotografia matemàtica organitzat per l’ABEAM (Associació de Barcelona per a l’Estudi i l’Aprenentatge de les Matemàtiques) en la categoria de 1r i 2n d’ESO. Les alumnes són Núria Lozano, Claudia Caparrós, Cèlia Clemente i Alba Domènech. Aquest concurs es va iniciar l’any 2000 per celebrar l’Any Mundial de les Matemàtiques.

Com diuen els organitzadors, “una foto és matemàtica si hi ha intenció per part de l’autor de que així sigui. Aquesta intenció matemàtica ha de quedar reflectida clarament en el títol de la foto, en el que s’ha de fer referència, d’alguna manera, al contingut matemàtic”. Busca “fer veure a l’alumnat de primària, secundaria, batxillerat, cicles formatius i al professorat que les matemàtiques estan immerses en la realitat que ens envolta, fer un treball matemàtic diferent al que es fa habitualment a les aules plantejant activitats per a la diversitat de l’alumnat o  fomentar l’esperit crític de l’alumnat” entre d’altres.

La final se celebrarà el dia 28 de maig, a l’Auditori del CosmoCaixa.

A la primera edició del concurs hi varen participar 22 centres educatius. Les fotografies es presentaven enganxades en cartolines d’unes dimensions establertes a les bases. El ràpid desenvolupament de la fotografia digital en els anys successius ha fet que la participació al Concurs de Fotografia Matemàtica s’hagi incrementat molt en els darrers cursos. En aquesta edició del 2018-2019 hi hem participat més de 250 centres educatius i més de 30.000 alumnes.

2019-05-20T14:52:45+00:00