“10 lliçons per a un ús ètic, saludable i responsable de les tecnologies digitals”; l’assaig guanyador de la XXX edició dels premis Joan Profitós.

La XXX edició dels Premis Joan Profitós, ha premiat a Miquel Àngel Prats i Fernández per “10 lliçons per a un ús ètic, saludable i responsable de les tecnologies digitals”, obra que convida a reflexionar sobre els riscos en un entorn digital. L’assaig representa una bona ajuda pels educadors i educadores per a conèixer i entendre millor diferents aspectes del món digital.

La proposta que ha sigut seleccionada com a guanyadora, posa sobre la taula un tema de rotunda actualitat i amb un debat obert vigent.

El jurat que es va reunir per deliberar sobre el premi, el passat 26 de febrer de 2020, era integrat pel pedagog i vicepresident de la Societat Catalana de Pedagogia Joan Mallart, qui va exercir com a president del jurat. També pels vocals Josep Gallifa, catedràtic de la Facultat de Ciències de l’Educació Blanquerna de l’URL, Conrad Vilanou, catedràtic de la Facultat d’Educació de la UB, Elena Venini, pedagoga i Núria Rajadell, pedagoga. El jurat també comptava amb Marian Baqués, pedagog, qui va exercir de secretari.

La Fundació Joan Profitós, sota el patronatge de l’Escola Pia de Catalunya, i la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, celebren el certamen, que ja compta amb 30 edicions, amb la finalitat d’estimular la reflexió sobre les accions pedagògiques que malden per desenvolupar íntegrament la persona. Al llarg de trenta anys, s’han premiat obres d’àmbits tan diversos com les matemàtiques, l’educació física, la psicologia o els successius plans d’educació. Entre d’altres premiats, hi ha Francesc Torralba, per Pedagogia del sofriment; Xavier Blanch Gisbert, la reforma educativa dels noranta o les reflexions d’Andreu Clapés Flaqué a Jo també faig classes a la UAC. Autoritats com Octavi Fullat han format part del jurat en diferents edicions.

Amb un import de 2.500 euros, el guardó reconeix assajos i estudis amb un contingut que giri al voltant de l’acció educativa.