col·lecions2018-11-26T13:52:05+00:00

COL·LECCIONS

Material de tipologia molt variada. Són col·leccions que han ingressat a l’arxiu a través de donacions. En bona part està agrupada segons el material de que està fet, encara que la classificació és temàtica. Destaquem entre la pintura i escultura peces dels escolapis: Carles Perelló, Ramon Hostench, Josep Valls, Victorino Puente, Francesc Barrachina, Josep Forcada, Josep Maria Domingo i de la professora de Barcelona Sant Antoni Rita Culla.

• Pintura: quadres sobre tema calassanci o d’autor escolapi o donació de l’autor. Col·lecció Josep Segrelles:42 pintures de petit format soe la vida de sant Josep Calassanç. 42 fotografies en blanc i negre de les pintures avui perdudes que formaven la col·lecció completa.
  • Escultura: petites imatges
  • Música: instruments, Pueri Cantores
  • Pergamins: No són de tema escolapi, sinó recollits de diverses procedències.La col·lecció abraça 179 pergamins antics, dels segles XV-XVII
  • Litúrgia: roba i objectes de culte
  • Filatèlia: col·lecció de segells de tot el món, per estats i anys.
  • Goigs: classificats per Déu, Maria, Sants i Santes, col·leccions, profans i altres seguint l’ordre alfabètic de la invocació o del nom.
  • Postals: més de 40.000 peces classificades pel nom geogràfics.
  • Estampes primera comunió: classificades per anys, que comença en 1897
  • Estampes de sant Josep Calassanç, Maria, sants i beats propis
  • Escolar: material antic i actual usat a les aules, màquines d’escriure, calculadores
  • Nadales: la sèrie comença el 1963
  • Devoció: medalles, rosaris, reliquiaris, escapularis, etc.
  • Social: pins, clauers
  • Plaques / medalles: commemoratives